lørdag den 1. september 2012

Høstsalg i byen

Udover adgangen til offentlig transport, er der mange andre fordele ved at være flyttet fra langt-ude-på-landet til en lille by - når man nu ikke har bil.  f.eks. muligheden for at tage til HØSTSALG på byens hovedgade den første lørdag i september.

Det var jo ikke fordi jeg skulle købe noget særligt, men jeg vil jo også gerne støtte det lokale erhvervsliv (der har skrantet en hel del, men nu er udviklingen heldigvis vendt, ser det ud til).

Efter først at have været forbi den lokale cykelhandler og fået påsat ny sadel OG en cykelkurv(!), gik turen over til SuperBrugsen, hvor der var garn til 2,50 nøglet.

Jeg mangler overhovedet ikke garn, som i overhovedet IKKE....men ikke desto mindre hjembragte jeg 30 nøgler af forskellig slags + to dvd'er til en 20'er stykket i den nyerhvervede cykelkurv.

 Efter aflæsning gik turen så til hovedgaden, og så kom pengepungen op igen, både i butikker og på mini-kræmmermarkedet.
 

Det er ikke fordi jeg mangler vaser - men de var der jo i en af mine yndlingsfarver - og så til blot tre kroner stykket.....så de røg i kurven.

Det samme gjorde en meget smuk dahlia til 35,- Bemærk forøvrigt min fine nye cykelkurv :o)



 Et par små stykker stof og lidt hobbygrej blev det også til - sammenlagt 20,-

 

Det sker jo en gang i mellem, at mine elever skal spille tallotteri i engelsk/tysk og det betyder hver gang, at de først skal rive/klippe papirlapper - hvilket har irriteret mig længe - så da jeg så et tilbud på tre poser "bingodimser" til 25,-, så slog jeg til.

Det er jo ikke meningen, at jeg som lærer skal bruge af mine egne penge til "undervisningsting", men det gør jeg altså en gang imellem. Jeg kunne formodentlig godt have fået skolen til at købe sådan nogle brikker til de store elever også - men så kunne jeg da være ret sikker på, at kolleger også ville bruge dem...og glemme at lægge dem på plads eller de ville stille dem et andet sted, så jeg så ville skulle piske rundt og lede, når jeg skal bruge dem. Det gider jeg simpelthen ikke. For det første fordi det er drønirriterende og for det andet fordi det påvirker mit stressniveau i forkert retning.

Så, nu har jeg altså mine egne - og det har jeg det rigtig godt med.

 

Af samme årsag har jeg også, for et par uger siden, investeret i en lamineringsmaskine, så jeg ikke skal tilbringe flere timer på skolen med at laminere, når jeg ville kunne sidde hjemme og gøre det, mens jeg f.eks. ser tv. Det er også rigtig godt for mit stressniveau.

En af butikkerne kørte med momsfri på almindelige varer i dag, så jeg benyttede mig lige af lejligheden til at spare momsen på disse to drikkedunke. Jeg har to i forvejen, men det er lige i underkanten, når jeg bruger dem både på jobbet og til træning. (Ja, du læste rigtigt; jeg er begyndt at træne i et motionscenter - for ryggens skyld!)



 Nu er det jo slet ikke fordi jeg mangler kogebøger heller, men disse to til en tier stykket måtte også bare med hjem.

  Efter disse indkøb var cykelkurv og rygsæk atter fyldt op, og så gik turen hjemad. Nu venter så den ugentlige rengøring af hytten....må hellere se at komme i gang.

 God lørdag til dig, der læser dette :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar