lørdag den 6. august 2005

Jeg er ellers et ret tålmodigt menneske...

... når det kommer til regnvejr. Jeg hidser mig sjældent op over vejret i det hele taget (vintervejr dog undtaget!!!) - og iklæder mig blot regntøj, inden jeg bevæger mig ud i det. Der er dog undtagelser: F.eks. sidste lørdag, da jeg fik så meget regnvand ind i hjelmen at det fortsatte ned af halsen og ind under mit tætte regntøj - da blev jeg lettere mopset over møgvejret. Lige så i dag; I tørt vejr, oven i købet med en smule solskin, fik jeg kørt 1. læs aviser i trillebøren ned til vejen og stablet dem pænt ( papirindsamling i dag). På vej tilbage efter 2. læs blev det pludselig lettere dunkelt og med ét åbnede sluserne sig....! Ikke kun regn i stride strømme, men også hagl. Ind efter en sort plasticsæk og så ned til vejen og dække aviserne nødtørftigt til - selvom de øverste selvfølgelig allerede var gennemblødte - ligesom jeg var efter 2 minutter!!....og jeg bandede og svovlede "Kunne ham deroppe da ikke for en gangs skyld holde sig lidt og vente med at p.... ned til efter aviserne var afhentet....GRRRR." Styrtregnen gik over i "stille, silende regn", der nu igen er gået over til solskin, så jeg kan snart sætte 2. læs ud til vejen... men så begynder det vel at øse ned igen.....! HMPFR! Som allerede sagt; med enkelte undtagelser, er jeg ret tålmodig med vejret. Det betyder dog ikke at jeg foretrækker en våd sommer - overhovedet ikke - alt andet lige er det jo noget sjovere at køre mc i tørvejr. Det er også noget nemmere at grille i tørvejr! *G* En perfekt sommer for mig, er temperaturer omkring de 20-23 grader og tørvejr. Jeg har det ikke særlig godt med alt for varmt vejr; Læderdragten bliver ulidelig at have på, så snart jeg kører under 80 km/t. Hvordan har du det med regnvejr?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar