onsdag den 2. september 2009

Min kummefryser og jeg

2009-09-02 12:17:33 2009-09-02 10:17:33 Siden 1991 har jeg været indehaver af en kummefryser. En 200L. Dengang vi købte den var den meget energivenlig - det er den vist ikke mere! Sammenlignet med de nyeste modeller. Det får mig nu ikke til at udskifte den. Til gengæld har jeg besluttet, at den har udtjent sin værnepligt, den dag jeg flytter herfra. Det samme gælder mit køleskab nr. 2. I min fremtidige bolig må jeg så nøjes med et køle/fryseskab. (Pt. er el inkluderet i min husleje - det er det næppe et andet sted - også et incitament til at skære ned på antallet af strømforbrugende artikler.) Det er lidt voldsomt, at en enkelt person har to køleskabe (Det ene er dog meget lille!) og en kummefryser! Godt nok er det rart med så meget plads, men det har nu også sine ulemper. Jeg har lige gennemgået indholdet af min fryser - og IGEN måtte jeg smide noget ud, der var blevet aaalt for gammelt! Det er jo ikke særlig økonomisk. Jeg er efterhånden blevet bedre til at få brugt fryserens indhold i tide, men den smutter altså stadig en gang imellem. Derfor har jeg også besluttet, at jeg ikke må "fylde fryseren op" mere. Det har jeg ellers været rigtig god til - for det meste har min fryser været proppet til randen - og så er det sgu svært at bevare overblikket over indholdet. Jeg har prøvet at lave en liste, men når man så glemmer at ajourføre den, kan det jo være ligemeget :o/ De sidste 10 dage har jeg jo været hjemme pga. knæet - altså en fin anledning til at "spise af fryseren". Jeg har allerede fået gjort kul på en del kød og grøntsager - og eftersom jeg ikke har købt noget til fryseren den sidste måneds tid - betyder det at jeg for første gang i jeg-ved-ikke-hvor-lang-tid kun har en halvfyldt fryser. Det er helt okay med mig. Også i dag skal jeg have "fryser-mad" - den kommer til at stå på wienerschnitzel. Mums.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar