mandag den 21. november 2016

En tur til Rødby og lidt om vintage paint

Onsdag i sidste uge trillede vi til Rødby for at se Henriettes nye bolig - og for at hjælpe hende med at få sat nogle hylder/skabe op.

Det vil sige, kæresten arbejdede, mens vi snakkede...og holdt hylder, når der skulle måles, bores osv.

Det er et rigtigt fint lille hus, hun nu bor i.

Vi nåede en kort rundgang i haven - og den er fyldt med muligheder - men jeg kan nu godt forstå, at hun synes det er træls at måtte efterlade den nye have, hun allerede havde fået ændret så meget på så kort tid.
 Hun har dog allerede en del planer for den nye have - og når hun får dem ført ud i livet, bliver det super :)
Ved eftermiddagstide satte vi snuden hjemad igen og jeg satte mig atter med penslerne.

Jeg skal nok undlade at vise jer alle de urtepotter m.m. jeg har malet, men et par eksempler skal I nu have.
Denne stol trængte virkelig til en kærlig hånd - og det har den fået.

Den er malet med 'Dusty Blue' - og derefter givet klar voks.
Et lille skind på sædet og vupti, så er den da vist lige så trendy, som de stole man ser i boligbladene :)
Det er forøvrigt ikke en stol vi beholder - den skal sælges i min svigerindes kommende brugskunst-gårdbutik, lige som de fleste af alle de urtepotter jeg maler.

Det er dog ikke alt, jeg maler, der skal sælges. F.eks. er jeg ved at udskifte alle de af mine urtepotter, der er i brug, med nogle af de malede, da jeg synes de er pænere.

Denne gamle tepotte har min bedstemor en gang malet. Desværre var den gået i stykker under min søsters flytning, så jeg fik den med hjem. Kæresten har limet den, så godt som han kunne. (Det var ikke nemt og man skal ikke holde den i håndtaget alene!)
Den er malet med 'Black Velvet' paint. Vokset med 'black' voks og til sidst fik den 'Antique Gold' voks. 

Da den jo er noget skrøbelig, er det en jeg selv beholder. Den vil være velegnet til en dekoration, f.x. en juledeko.
Her et lille udpluk af nogle af de ting jeg har malet i de sidste par uger.
Kæresten har forøvrigt været så sød at lave et lille penselophæng til mig. Det er jeg meget glad for, for at have dem liggende i plasticposer er ikke optimalt.

7 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, at Henriette var ked af at forlade sin tidligere have, hun havde jo nået en del der. Nu håber jeg, hun kan blive der i lang tid, så hun kan få en flot have igen.
    Flot stol du har malet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså rigtig surt for hende, især også fordi hun har lagt løg der for en lille formue...for ikke at tale om de fine stenstier osv. osv.
      Håber for hende, hun får energi nok til at få flyttet det meste af haven i løbet af foråret.

      Slet
  2. I bryder jer tydeligvis ikke om at ligge på den lade side, du og din kæreste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha...det kan der være noget om...men når ret skal være ret, er det vist mest mig. Kæresten er ret god til at slappe af. Jeg synes altid jeg har en masse jeg gerne vil nå i en ferie. I denne ferie nåede jeg heldigvis ret meget af det jeg gerne ville...men jeg ser nu frem til en meget lang (3 uger) juleferie i år.

      Slet
  3. Anonym09.55

    Jeg har et konsolbord og et vitrineskab som jeg længe har haft store planer om at male, men det er ikke blevet til noget endnu ... men når jeg ser din stol, kan jeg godt se at jeg skal tage mig sammen og komme i gang :-)
    Dejligt for Henriette at hun har fundet et nyt fint sted, og sikke en have hun nok skal få ud af det!
    God ny uge til dig, Esther!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja, bare se og komme i gang. Jeg kan kun anbefale Jeanne D'Arc vintage paint. Det er nemt at arbejde med og resultatet bliver godt. God fornøjelse.

      Ja, Henriette skal nok få en rigtig fin have ud af den nye have. Håber bare for hende hun får så meget energi, at hun kan få flyttet ret mange af tingene fra den gamle have med. Hun må jo heldigvis godt komme derover i løbet af foråret og hente haveting.
      Også en god ny uge til dig.

      Slet
  4. Hej Esther!
    Nu har jeg ikke fulgt med på din blog så længe endda, eller også er der indlæg der er glippet, men ved ikke hvem Henriette er? Eller kender hendes have. Men hvor er det alligevel spændende at se hendes nye have-håber der bliver fulgt op på noget af forløbet:-)
    Din stol er utrolig flot, og langt flottere end de mainstream, nye. Jeg har en stor gammel købmandsdisk, som jeg har malet i en farve der ligner, den skulle have været lidt dybere i farven pgu af størrelsen-men det går an.
    Elsker at male-også med jeanne darc:-)
    Hilsner Anette

    SvarSlet