lørdag den 12. november 2016

Tidsnød og frost

Så kort kan man beskrive de sidste par uger.

Det betyder også, at jeg IKKE har nået at få alle dahliaer op, så dem der stadig står i krukker er nok døde nu, efter de frostnætter vi har haft. I onsdags, hvor jeg havde tidligt fri - og før den hårde nattefrost - nåede jeg at få tømt forhaven og mistbænken for dahliaer, og lægge dem under håndklæder i udestuen, hvor de ligger til tørring.

Hvor mange der så overlever det, det må tiden vise.

I stedet for at ærgre mig over det, vælger jeg dog at sige "Pyt, så har jeg jo plads til at få nye næste år"...haha.

Nå, men NU har jeg en uges ferie - og godt nok har vi rigtig mange ting på programmet (Bl.a. bilsyn, skift til vinterdæk, biograftur, dyrlæge, og en tur til Lolland.) men der bliver også tid til at komme i haven. mangler stadig at lægge mellem 800-1000 løg. Heldigvis lader det til at vejret vil være med os.

I morges - inden jeg skulle på job (Pædagogisk lørdag) nåede jeg en hurtig runde i haven, der stod smukt klædt i rimfrost. Her de bedste af billederne.






















10 kommentarer:

  1. Flotte rimbilleder, jeg har også nogle på bedding. Jeg tænkte også, da jeg læste, hvad du skrev om dahliaerne, at du nok bare køber nye, det gør du jo alligevel :) Vinterdæk er godt nok ikke for tidligt. God friuge og løglægning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha...næ, jeg har rygrad som en regnorm, når det drejer sig om planter/løg/knolde :)

      Slet
  2. Hej Esther.Troede at du helt var holdt op med at blogge.Men godt med en uges ferie.Og heldigvis har jeg fået alle mine dahlia op.
    Og rimfrosten gør nu noget ved de smukke billeder.
    Her skal bilen også til syn og have vinterdæk på i næste uge.
    God aften og ferie Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Nej, jeg er skam ikke holdt op, men synes bare ikke jeg har tiden til det pt.

      Slet
  3. Hej Esther

    Flot finale i haverne - du fik en stribe super billeder der!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  4. Smukke billeder fra din have! Kender alt for godt det med tidsnød, jeg er heller ikke færdig med at sætte løg. Varmegraderne i den kommende uge kommer tilpas, men programmet er spækket med skolehjemsamtaler, så hvis jeg skal have løg i jorden, bliver det i pandelampens skær :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis har jeg lige haft en uges ferie, så har nået en hel del. Tror kun jeg mangler ca. 100 løg og det er jo bare et par krukker, der skal fyldes - og jeg har tomme krukker tilovers.

      Slet
  5. Anonym10.37

    Jamen, det er da også tidligt at det er blevet så hård frost! Det ser heldigvis ud til mildning i næste uge, så jeg håber du får lagt dine løg. Selv vil jeg gerne pynte lidt mere på køkkenhaven inden jeg holder vinterpause ...
    God søndag til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nåede at få lagt langt de fleste løg, mangler kun max. 100 nu...så det burde jeg snart kunne få gjort.

      Slet