søndag den 8. juli 2018

Farvel, min elskede Speedy

 Speedy, min elskede, kærlige, godmodige, sky, nervøse, halvvilde tamkat/halvtamme vildkat, fik fred kl. 10.20 igår formiddag.💔


I sommeren 2004 dukkede han pludselig op på min terrasse og begyndte at indynde sig hos både mig og min kat Capriccio; han ville nemlig bo hos os, havde han besluttet…
Nogle gange mente min ellers så rolige Capriccio, at Speedy var lige lovlig fræk...

Der gik da også kun et par dage; så havde jeg tabt mit hjerte til den lille, lettere forhutlede killing - og han flyttede ind.
I mandags fyldte han 14 år. Han var som han plejede. Godt nok har han været noget tynd de sidste par år, pga. for høje “stress-tal", men dyrlægen sagde, at så længe han spiste, drak og besørgede, så var alt okay.
I løbet af ugen kunne vi se, at han ændrede sig. Han spiste og drak stadig lidt torsdag - og var også på kattebakken - men han blev meget stille og tilbragte hele dagen udenfor, sovende på sin yndlingsplads under rønnebærtræet.
I går, fredag, ville han hverken indtage vådt eller tørt, så da vidste jeg, at det var på tide at lade ham gå. 💔
Dyrlægen kom hjem til os, så han kunne sove ind i trygge omgivelser. Han undersøgte ham kort; Speedy havde nyresvigt, så det var tiden at sige farvel.

Tak for 14 gode år, min elskede Speedy.💔

12 kommentarer:

  1. Det er så trist at miste et kæledyr, det synes i hvert fald alle vi, som har prøvet det. Jeg kan godt forstå, at du ikke kunne stå for den lille killing.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er trist, men det ved man jo når man anskaffer sig et dyr; at man på et tidspunkt skal sige farvel. Det er bare aldrig nemt.

      Slet
  2. Så trist da! En blir jo så glad i disse kjæledyrene, og vil, jo helst at de lever evig...
    Trøsteklem!

    SvarSlet
  3. Åh så tråkigt, jag känner verkligen med dig. Att mista ett älskat husdjur känns verkligen långt in i hjärtat. Men tänk vilka fina år ni fick tillsammans. Och du har gjort ett så fint minnesinlägg om honom. En väldigt fin katt var han.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.

      Ja, han var en fin kat. Han var meget speciel (meget nervøs og sky) men jeg har nu aldrig fortrudt at jeg tog ham til mig. han fik 14 gode år.

      Slet
  4. Godt at han boede hos jer, Esther! Han har haft en skønt katteliv! Men det er bare så hårdt at sige farvel til sine dyr. Jeg hader det, og jeg føler med dig <3
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det var godt han boede her :) - og nu hviler han i haven.

      Slet
  5. Jeg føler med dig, for det er hårdt at sige farvel til sit kæledyr og sikke en skøn kat ;) Han er ikke til at stå for på de dejlige billeder, godt at du tog ham til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er svært at sige farvel - og han fik et meget bedre liv hos mig end han ellers ville have fået.

      Slet
  6. Det bliver så tomt efter en dyreven er gået bort. Men du må ha en masse gode minder at tænke på og trøste dig med han havde et godt langt katteliv.
    Føler med dig hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, har mange gode minder.

      Slet