mandag den 11. marts 2019

Det der nytårsforsæt...

...især punkt 3: 

...at jeg i 2019 skal få skrevet mindst fem indlæg pr. måned. Der er dog intet krav om indlæggets længde, så det kan også bare være "dagens havebillede" - hvis jeg har meget travlt.

Det gik fint nok i januar måned, hvor jeg fik skrevet hele syv indlæg. Til gengæld fik jeg kun skrevet tre i februar....og indtil dette -  nul i marts. Januar og februar giver dog ti til sammen... ;)

Det er ikke fordi, jeg ikke har lyst til at blogge - for det har jeg - men tiden, den forsvinder for mig. Hovedsageligt pga. jobbet. Jeg har overarbejde hver uge fra januar til udgangen af april, så jeg gider sjældent sætte mig foran computeren, når jeg kommer hjem. 

Nu satser jeg dog på at få skrevet nogle indlæg her i marts måned. Jeg har jo både været til vintergækkefestival hos Spiren og til haveudstilling i Malmö. Desuden mangler jeg også at berette om de sidste stop på vores haverejse i Nordjylland i sommers.

For nu må I dog lige nøjes med nogle billeder af nogle af mine krokus og en enkelt hyacint:
















16 kommentarer:

  1. Dine crocus står så flot, fine billeder. Det er ikke nemt med tiden, der er vist og en kat, der tager en del af din tid, det kan jo ikke nytte noget, at den vil smutte ud ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er også meget glad for mine krokus...og skal naturligvis have endnu flere til efteråret :)

      Slet
  2. Hej Esther!
    Ser härligt ut med dina Crocus, har en knopp, men det kommer fler.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. De skal nok komme. Her er det heller ikke alle krokus, der er sprunget ud endnu.

      Slet
  3. Hei Esther!

    Så flotte crocus du viser! De er veldig fine, og lengselen etter vår ble ikke mindre etter å ha sett de 🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. De springer også snart ud hos jer, er jeg sikker på :)

      Slet
  4. Så skønne crocus. De ser ikke ud til at være plaget af blæsten. Men du har dem måske i læ og ly.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Nja...en hel del af dem, der står i bedene er slået helt omkuld...desværre. Vi fik en ordentlig omgang slagregn i sidste uge, der lagde dem ned. Så det ser slet ikke pænt ud i forhaven, fordi alle krokus ligger ned. Men, nu ved jeg hvor der er huller, så jeg kan lægge nogle flere til efteråret :)

      Slet
  5. Hei Esther!
    Så himla mange vakre krokus du har. Sånn som det ser ut ute nå, varer det nok en stund til før de kommer.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har 37 forskellige forårskrokus, men nogle af dem er godt nok ikke nemme at se forskel på.

      Slet
  6. Det finns hopp om vår även i år! Blommande krokus är väl vårens främsta budbärare, underbara bilder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have. Krokus er en meget fin, lille blomst - og rimelig nem at fotografere...(i hvert fald dem jeg har i krukker, så jeg ikke skal ligge på jorden ;)

      Slet
  7. Det er godt nok fine krokus, du viser. Har du krokustæppe i hele haven?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg har slet ikke nogle krokustæpper nogen steder - ved Speedys grav var der tidligere et lille tæppe på ca. 1x1 m, men de blev jo gravet op, da han blev begravet i sommers...det ses et tydeligt.
      Det er dog planen, at jeg vil have krokus i hele haven - og derfor har jeg taget en del billeder, så jeg kan se, hvor der er huller...så tager jeg de krokus jeg har haft i krukker og planter der, når de begynder at afblomstre.

      Slet
  8. Så skønne krokus - det er da en rigdom.
    jeg husker godt at du lagde i hundredevis af krokusløg, det betaler sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lagde vist nærmere et par tusinde krokusløg, så vidt jeg husker :) og til efteråret gør jeg det igen. Der er jo stadig mange krokus jeg ikke har :)

      Slet