søndag den 16. juni 2019

Foredrag med Nina Ewald

I onsdags holdt Nina Ewald foredrag om sin nye bog "Den store bog om små haver" i Paradehuset i Haveselskabets Have.
Første del af foredraget fortalte hun ud fra første del i bogen; altså hvad man skal huske på, når man anlægger en lille have.

Derefter var der pause - og så ville hun fortælle om seks udvalgte haver. Jeg troede først jeg havde set forkert, for der var sørme et billede fra min have! (Øverste række, længst til højre.)
Men, den var god nok; min have var en af de seks haver hun gik mere i dybden med. Det var en noget surrealistisk, men også spændende oplevelse at se/høre en anden fortælle om min have :)
Nogen undrer sig måske over der står 316m2, men det er hele grunden. Fraregnet hus og udestue, passer det med de ca. 210m2.

Hun tog os med på en havetur gennem min have, startende i forhaven og sluttende på terrassen. (Jeg tog ikke billeder af alle slides.)
Jeg er vild med, at hun tog mit "haveprincip/motto" med på sidste slide :)
Efter foredraget var der salg af Magical hortensiaer. Dagen forinden havde jeg været forbi Dansk Marmor i Solrød og købt disse to, smukke krukker.
Krukker er jo pænest med planter i - og jeg var heldig at få fat i to limefarvede hortensiaer (Der var rift om dem.) og de passer perfekt i krukkerne :)
Indtil videre står de i potten i krukkerne, da det skulle gå lidt hurtigt - og jeg endnu ikke ved, om det overhovedet er smart at plante dem rigtigt i krukkerne.

16 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god bog med smukke fotos fra spændende haver.Den er velskrevet og giver en grundig vejledning i haveindretning.Jeg har forsøgt ved den første hurtige gennemgang at “ gætte” hvilke fotos er fra din have,men nu vil jeg med stor interesse se på det igen.
    Meget smukke hortensia du har købt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en rigtig fin bog, Nina har skrevet :)
      Hvis du ikke kan finde billederne fra min have, så står sidetallene i registeret bagi, men det har du jo nok fundet ud af :)

      Slet
  2. Ej, hvor sjovt, Esther! Og til lykke med det. Det er jo fordi din have er så fin :-)

    SvarSlet
  3. SEJT...!!!!!!!!! :-)))))))
    (Ku' du tie stille?)

    SvarSlet
  4. Hej Esther

    Det var da alletiders og morsomt!

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det var sjovt at opleve :)

      Slet
  5. Lyder som en rigtig god aften med en lille smule "ud af kroppen"-fornemmelse undervejs. Tænk at din have næsten er blevet lærebogsstof. Må være dejligt for en lærer:)

    Flotte krukker og planter!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var i hvert fald en sjov oplevelse :)

      Slet
  6. Hej Esther!
    Vad trevligt med föredrag och att få se sin egen trädgård bland exemplen.
    Du har en vacker trädgård, men trodde nog att den var större. Du har fått plats med mycket på liten yta.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika

      Tak for de pæne ord :) Jeg har sjældent ladet mig begrænse af havens størrelse, når jeg har købt planter. Jeg plejer at købe dem først og SÅ finde ud af, hvor i alverden jeg skal placere dem. Indtil nu har jeg fundet plads til alle plantekøb - og der er mange.

      Slet
  7. Så morsomt da! Du er jo i ferd med å bli berømt :)
    Magical Hortensia kjenner jeg godt til. De er så fine.
    Flotte krukker du har kjøpt, og de skulle jeg gjerne hatt selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha....berømt bliver jeg næppe, men det var sjovt at se sin have i et foredrag :)

      Jeg er også meget glad for mine krukker - de er mægtig fine.

      Slet
  8. En vakker hage du har!
    Jeg har også flere bøker av Nina Ewald, hun er så inspirerende,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :)

      Ja, Nina laver nogle gode bøger.

      Slet