torsdag den 1. august 2019

Seks dages ferie tilbage...

...og derfor står den på skolearbejde de næste dage, inden jeg begynder igen torsdag d. 8. august.

Jeg er så småt i gang med 9. klasses årsplaner, men får gæster om lidt, så har lige tid til et lille indlæg, om de sidste par uger.

Mine to mosaikker er kommet op at hænge:

Jeg er meget tilfreds med resultatet - og pt. i gang med en 3. mosaik, der gerne skulle komme op og hænge om et par uger.

Min nevø har været på miniferie her og vi har været en tur i Sønderborg hos min bedste og ældste ven (siden 1981). Vi nåede lige at se Dybbøl Mølle før den fik kappet vingerne af :)
Vi kom hjem fra Sønderborg søndag aften og mandag aften var jeg så afsted igen. Denne gang dog kun 2 km fra min bopæl.

Den lokale afdeling af Haveselskabet havde arrangeret rundvisning på "Hillis Planteskole engros" - den mulighed ville jeg da ikke lade gå fra mig. Desværre var der ikke plantesalg, men det er vist også godt det samme. Har jo ingen plads lige nu.
Planteskolen har mest stedsegrønne - hold op, hvor der er mange spændende og forskellige...!

Til sidst: min violfrøstjerne i forhaven er vældig høj i år - den skal nok tage revanche fra sidste år.
Mine dahliaer er så småt begyndt at springe ud. Her tre af dem:
'My Love'
 Min yndling: 'Tsuki Yori no Shisha'
Denne er købt som 'Cafe au Lait', men det er det i hvert fald ikke. Skidt pyt, for jeg kan nu godt lide den som den er :)

...og nu når jeg ikke mere, gæsterne er her lige om lidt.

12 kommentarer:

  1. Hej Esther

    Gode farvevalg til dine mosaikker!
    Det er altid spændende at se engros forhandlerne - det er her plantecentrene vælger deres udvalg.

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      ja, det var ret sjovt at se en engrosplanteskole.

      Slet
  2. Spændende plante engrosplanteskole, der kunne jeg også falde for noget, men det var godt, du ikke kunne købe noget, kan det virkelig passe, at du ingen plads har :)
    Den sidste dahlia som ikke er 'Cafe au Lait' er rigtig flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså...hvis jeg nu faldt over en plante jeg bare ikke kunne undvære, så skulle jeg nu nok finde en plads til den :D

      Slet
  3. Heldigt der ikke var plantesalg. jeg så godt invitationen, men kunne ikke. Der ser ud til at ha været mange lækkerier.
    De mosaikker er rigtig Middelhavsstemning, dejlige, det er super farver du har valgt.
    nyd de sidste feriedage, med eller uden regn.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, jeg er ret glad for de blå farver :)

      Slet
  4. Hej Esther!
    Du har lyckats fint med mosaiktavlorna. Dahliorna har kommit långt hos dig, mina ser lite tråkiga ut, men hoppas de tar sig. Det var likadant förra året, men de tog sig och blev riktigt fina. Det händer väldigt ofta att man får något annat än det som står på paketet. Men den är fin. Vacker bild på väderkvarnen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) jeg er også¨meget glad for mosaikkerne.

      Slet
  5. Sådan en ferie går bare så hurtig, men hverdagen er nu heller ikke så slem 😀
    Fine mosaikker 😀 Her er georginerne også ved at være igang, det er en dejlig tid. Jeg synes mange ting er ekstra høje i år og som du skriver har det nok noget at gøre med vejret sidste år.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Problemet med hverdagen er jo egentlig bare, at de går så pokkers hurtigt.

      Slet
  6. Der var I heldige med Dybbøl mølle! Det er ikke helt det samme uden vingerne :) Og helt tosset bliver det ikke at komme i gang med arbejdet igen efter en god ferie - som det lyder som om at I har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var sjovt at vi lige nåede forbi :)
      Det er godt at komme i gang igen, ja.

      Slet