mandag den 27. december 2004

Nytårsaften - en aften (næsten) som alle andre

Det er nu ret sjovt som folk nærmest går i selvsving pga. en nytårsaften.
- Hvorfor har jeg kun fået invitation til 4 nytårsfester? - Hvilken fest er der mest prestige i at deltage i? - Hvad skal jeg have på? - Åh nej, jeg har taget ½ kg på, så nu kan jeg ikke være i min dyrt indkøbte festkjole. - Har jeg nu fået købt den største og flotteste raket? Osv. osv.
Hvert eneste år er der rigtig mange, der skruer forventningerne til "årets fest" så højt i vejret, at de næppe kan undgå at blive skuffede over at aftenen - i de fleste tilfælde - ikke levede op til forventningerne.

Tidligere har nytårsaften også været en særdeles vigtig begivenhed i mit liv - der skulle sandelig festes igennem.

Det satte nytårsaften ved årtusindeskiftet dog en stopper for: Jeg blev nemlig syg i dagene op til nytårsaften og på selve dagen havde jeg 39,5 i feber, så jeg var selvfølgelig tvunget til at blive hjemme.

Året efter prøvede jeg så - denne gang frivilligt - at holde nytår alene og fandt ud af det slet ikke var slemt - når man er feberfri, that is :o)

Siden har jeg holdt nytårsaften alene - og ser egentlig ingen grund til at ændre på denne praksis. Desuden har jeg det nu også bedst med at være hjemme hos kattene, der aldeles ikke kan fordrage denne aften!

Ok, ved endnu ikke hvordan Speedy vil reagere, men da han flygter ved enhver høj/pludselig lyd, er han nok også en kylling nytårsaften ;o) 

Så - har temmelig meget på fornemmelsen, at jeg formodentlig holder nytårsaften alene resten af mit liv :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar