mandag den 21. august 2006

Fra 37 til 100 grader i løbet af et splitsekund!

 Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg har et letantændeligt temperament. Sådan temmelig sydlandsk i det; det ene øjeblik er der intet i vejen og i næste kan jeg sprutte af arrigskab. Efterhånden har jeg dog lært at holde udbruddene rimeligt under kontrol, (hvilket mine elever garanteret sætter pris på *G*) men hvis der er noget, der virkelig kan få mig på kogepunktet i løbet af meget kort tid, så er det bilister! I særdeleshed de bilister, der ikke kan hitte ud af at overholde deres ubetingede vigepligt!! De burde have inddraget deres kørekort! De er jo livsfarlige. Jeg siger ikke, at jeg altid kører fejlfrit - det er menneskeligt at fejle - men lige præcist det med at overholde min ubetingede vigepligt - det gør jeg altid - det andet kan nemt koste mig livet! Nå, men det var nu ikke sådan en tumpe jeg mødte i dag, men derimod en, der ikke lige gad orientere sig før han overhalede en lastbil på KøgeBugt - og derfor begyndte at dreje ud lige foran mig - heldigvis hørte han mit horn og begyndte atter at dreje mod højre - og heldigvis var der fri bane i overhalingsbanen, så jeg kunne slå et sving derud, for ellers var jeg ramlet direkte ind i ham! *en masse eder og forbandelser* Det var så første gang i dag at temperamentet kom på kogepunktet, men ikke sidste. På vejen hjem lå jeg bag en kvindelig bilist, der kørte lige omkring 50 km/t - fint nok, vi var jo i "tættere bebygget område" - så det kunne ikke hidse mig op. Men, det kunne det til gengæld, da vi kom ud af det tættere bebyggede område (80 km/t tilladt) - kvindemennesket fortsatte Gudhjælpemig med 50 km/t......AAAAAAAAAARGH!!!!! Jeg kunne forstå det, hvis vejen var glat, udsynet dårligt, mange sving etc. etc, men vi snakker altså om en lige-ud-strækning med fint udsyn og tør asfalt. Normalt ville jeg så bare overhale sådan et fjols, men på denne strækning var der så tilpas mange modkørende, at en overhaling ville være uforsvarlig, så jeg måtte pænt blive bag idioten. Sådan noget tænder mig bare helt af; jeg kan ikke ha' det! Hvis hun ikke kan hitte ud af at køre 80 km/t, hvor det er tilladt (og fuldt forsvarligt) så skal hun dælme undlade at sætte sig bag rattet i en bil og hoppe over i det offentlige i stedet for! Fortæl mig forøvrigt lige, hvorfor bilist-tumper som sidstnævnte næsten altid (i 99% af tilfældene) er kvinder eller ældre mænd med blød hat? Hvorimod langt de fleste, der ikke overholder deres ubetingede vigepligt eller laver andre hasarderede manøvrer er mænd uden blød hat???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar