søndag den 24. juni 2007

Film i undervisningen - ja tak!



br />
2007-06-24 15:43:19 2007-06-24 14:43:19 Som sproglærer vil jeg naturligvis meget gerne bruge film i min undervisning, men indtil nu har det været temmelig besværligt, eftersom jeg kun har måttet vise de film, der kunne frikøbes til skolebrug. En ting er, at sådanne film koster en masse penge (fra 600,- pr- film, hvis jeg ikke husker helt galt) og skal destrueres efter 5 år, en anden ting er, at de fleste af de mulige film sjældent passer til de temaer, jeg arbejder med. Heller ikke selvom udbuddet er steget de sidste par år. Den slags problemer er dog åbenbart fortid nu; Jeg læste i det nyeste nummer af vores fagblad, Folkeskolen, at en ny aftale fremover gør det muligt at vise både danske og udenlandske film i skolen uanset genre, både på tværs af klasser og til forældrearrangementer. Om filmene er optaget fra tv, købt eller lejet i detailhandlen, det er noget underviseren bestemmer. Sådan en aftale er dog ikke gratis; 224,25 pr. måned per folkeskole, hvis en kommune vælger at indgå aftalen. (Det er mig en gåde, hvordan prisen er endt på ,25...!) Dette gælder dog først fra juni 2008, indtil da er det gratis. Jeg ved godt, hvad jeg skal spørge om, næste gang jeg skal til møde på min nye skole :o)





0 p

Ingen kommentarer:

Send en kommentar