mandag den 4. juni 2007

For første gang her i haven

Jeg havde ellers næsten opgivet - men, i år belønner mine iris mig endelig og blomstrer.

 

 Det er 4 år siden jeg fik dem og de første 3 år har de kun givet mig grønne blade at kigge på - indtil i år altså :o) Det har været ventetiden værd :o)

 Også mine to storkenæb har gang i blomstringen. Som sædvanlig er den lille af dem først på banen med blomster.

 

 Den store af dem er lidt bagud - men det sker nok i løbet af i morgen.

 

 ...og så er min enlige jordbærplante sandelig gavmild i år - og står derfor nu tildækket med net, så det bliver mig, der spiser de røde bær - og ikke fuglene!

 

Hvis jeg ellers får bærrene for mig selv, så bliver der til en lille tallerken bær med fløde. Mums, jeg glæder mig. Der er intet, der smager bedre end jordbær fra ens egen have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar