mandag den 16. april 2012

Flytning af buksbomhæk - nu med fotos

Overskriften lyder voldsommere end opgaven var, vil jeg godt lige starte med at sige :)

 I forbindelse med kattesikringen af haven, ville det være smart at ændre lidt på forløbet af min lange buksbomhæk, så risikoen for at knalde hovedet op i en af vinklerne bliver noget mindre(!), så derfor gik jeg i haven i går og gravede den lille buksbomhæk foran flammebedet op. (Der skal alligevel ske nogle større ændringer i flammebedet...bl.a. et nyt hegn, der kan bære vinklerne(!) og for øvrigt var jeg slet ikke tilfreds med placeringen af dem der, så....)

 Desuden fik jeg lavet et hul i den lange hæk og så plantet de "nye" planter, så hækken nu har fået et noget andet udseende. Her hvordan hækken så ud før:

 

 I den forbindelse fik jeg mig også lige et nyt skygge/skovbed. Indtil videre har jeg dog ikke gjort spor ved det, ikke en gang gjort det planteklart. Det bliver først, når min hjælper er færdig med at jokke rundt i mine bede og kattesikre...!

Alt andet ville da være spild af arbejde. Der skal selvfølgelig være hosta i det kommende bed, men mon ikke der også bliver plads til nogle løgplanter? Jeg tror det. Hele "operationen" inkl. grundig vanding tog kun omkring 1½ time og nu ser det således ud:

 

 Billedet er godt nok taget fra den anden side, men jeg håber forandringen kan ses alligevel ;o) Ved at lave det hul i hækken, skåner jeg også det lille æbletræ for at blive stødt ind i - så det er slet ikke så tosset med den ændring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar