søndag den 28. oktober 2018

Loppefund

Igår opdagede vi tilfældigt, at et hus tæt på afholdt loppemarked idag, så i formiddags var vi en tur forbi.

Det blev til "en smule" - i hvert fald måtte bilen hentes, så vi kunne få købene med hjem. Godt det var tæt på vores bolig.

I havens drivhus var en stor flyttekasse med mange havebøger i - men nu er havebøger altså ikke det jeg mangler...derfor nøjedes jeg med disse to engelske bøger til en billig penge.
Krukken kostede en tier, så det var nogle glimrende fund.

Denne kommode kunne jeg straks se muligheder i - når den har været under kærlig behandling med vintage paint. Gav 100,- for den, hvilket jeg synes er en ok pris.

Skabet her var noget dyrere; 250,-, men jeg blev ret vild med det...så...
Jeg er dog ikke særlig begejstret for så mørke møbler, så det skal naturligvis også have vintage paint.

Møblerne har jeg ikke plads til lige nu, men med noget omrokering, når de er færdigbehandlede, så skal jeg (forhåbentlig) nok finde plads til dem. Foreløbigt står de bare lidt i vejen, men håber jeg får dem ordnet i juleferien og/eller vinterferien.

Til sidst: et par billeder mere af crocus speciosus.
Ingen tvivl om, at jeg skal have mig nogle flere efterårsblomstrende krokus til næste år.

9 kommentarer:

  1. Hej Esther

    Ja dine billeder giver også mig lyst til flere efterårsblomstrende Crocus!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Krokus er i det hele taget meget fristende at anskaffe sig flere af :)

      Slet
  2. Flotte billeder af dine crocus. Jeg glæder mig til at se dine møbler efter vintagemalingen er lagt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også. Det bliver dog nok tidligst i juleferien, jeg får gjort noget ved det.

      Slet
  3. Vi har i grunden en del efterårskrokus rundt omkring, og jeg synes, at jeg har gjort den erfaring, at de skal stå lyst for virkelig at blomstre godt. Det dur ikke at lægge dem et skyggefuldt sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for tippet :) Det vil jeg huske og sætte dem i min store plantekasse (hvor der godt nok ikke er meget farve på denne tid af året.) Den står mod syd, så der kommer meget lys.

      Slet
  4. Fint lille skab du fik fingre i. Jeg har et næsten mage til, som vi har arvet efter svigermor. Jeg glæder mig til at se, hvad du gør ved dit - for mit har jeg ikke nænnet at gøre noget ved, så det står nu på 25. år ubrugt... Det er jo egentlig synd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skam også gamle møbler jeg slet ikke kan nænne at gøre noget ved, så jeg kan sagtens følge dig, men sådan et skab jeg har købt, det har ingen affektionsværdi, så det er nemt at male det :)

      Slet
  5. Hej Esther!
    Fina loppisfynd, möblerna blir fina med lite ny färg.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet