onsdag den 3. marts 2004

Det blev ikke til bladbeder i dag....

Da jeg stod i køkkenet og skulle til at lave maden, well, da havde jeg slet ikke lyst til blandingen af laks og hvidløg.

Så det endte med at blive sprødstegte laksekoteletter med ovnstegte kartoffelbåde og en super hvidvin/citronsovs fra Knorr.

Jeg kunne selvfølgelig have tilberedt bederne uden brug af hvidløg, men det ville være synd...for bederne *G* Så de må vente til i morgen, hvor jeg til gengæld har tænkt mig at maden står på pasta, hjemmelavet tomatsovs og så de der gratinerede bladbeder...uhm :o) Har købt 1,7 kg af dem, så får da masser af grønt i morgen....:o)  

Det er forresten ret sjovt med mig og grøntsager. Fra jeg var en 3-4 år gammel og til jeg var i begyndelsen af 20erne var jeg usandsynligt kræsen - bare spørg min mor *G* - Det eneste jeg kunne lide var; ærter, tomat, agurk, salat og gulerødder. Men så begyndte det at vende.

Jeg begyndte så småt at kunne lide bønner (altså de der grønne nogen) - og - af alle grøntsager: broccoli - og i dag er det meget få grøntsager jeg ikke spiser. Tror f.eks. aldrig jeg kommer til at kunne lide rosenkål!

 De såkaldte "rodfrugter" spiser jeg heller ikke mange af, men det beror vist mere på mangel på opfindsomhed mht. tilberedningen, for spiser det gerne på restaurant *G* (Ja, ja mor, skal nok en dag tage mig sammen og få lavet den selleribøf, du har givet mig opskriften på *G*)

Faktisk er broccoli den dag i dag nok den grøntsag jeg er mest vild med, om det så er kogt, gratineret eller rå - det er ligemeget - den smager bare godt :o))

 Nu er det så også ret praktisk at jeg kan lide grøntsager, ellers ville det være pengene ud af vinduet at bestille gennem Årstiderne *G*

Faktisk har mine madvaner ændret sig temmelig meget de sidste par år. I gennemsnit spiser jeg kun kød 1-3 gange om ugen - jeg synes kød (især oksekød) har en tendens til at lægge sig så tungt i maven, i modsætning til grøntsager. Jeg har aldrig overvejet at blive vegetar, for jeg kan jo godt lide kød, men har bare ikke lyst til det hver dag. Jeg har intet mod en god bøf med bernaisesovs etc. - men det er ikke ret tit jeg laver det.

 Allerhelst spiser jeg lammekød, det er da bare det lækreste kød, der findes UHM - og hvidløg passer suverænt til det :o) På 2. pladsen er laks - og andre fisk. På 3. pladsen er det nok kylling - dog mest om sommeren, sådan nogle grillstegte kyllingefileter er for lækre :o) Nu ved jeg jo ikke, hvor mange der overhovedet læser det her - men HVIS du læser det, så vil jeg gerne vide følgende:  

Hvordan har DU det med grøntsager? Hvad er din yndlingsgrøntsag og hvilken grøntsag kan du bare ikke fordrage?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar