onsdag den 11. oktober 2006

...og der blev snakket Italien..!

10-11 21:04:22
2006-10-11 19:04:22
Mødtes som planlagt med veninden ved Nørreport i eftermiddags. Først gik turen til Biblioteksboghandlen. Undervejs regnede vi os frem til, at det faktisk var over TI år siden, vi sidst havde foretaget en fælles shoppingtur i København – det er jo et stykke tid siden! Der var ikke rigtig noget interessant i den boghandel, så vi gik over til den næste; GAD. Der kunne jeg ikke dy mig; jeg måtte bare have mig en italiensk parlør :o) På vej ned til boghandlen ”ved Rundetårn”, tog vi lige et smut ind i TP og jeg kom ud med 3 DVD’er; 2 dokumentarer om Antikkens Rom og et show med Chris Rock. Så ind i ovennævnte boghandel, hvor det var venindens tur til at købe ind. Efter en gang cafe latte og varm chokolade i boghandlens cafe, trissede vi så langsomt op mod Kultorvet, hvor vi ville indtage vores aftensmad på ”Pompei”. Vi var ikke specielt sultne, så nøjedes med en gang ”blandet antipasta” som hovedmåltid og tiramisu til dessert. Dertil ½ flaske af husets hvidvin. Godt nok havde de en af mine yndlingsvine: Verdicchio dei castelli di Jesi, men jeg gider godt nok ikke give næsten 400,- for en flaske man kan få for 30,- i Netto *G* Selvfølgelig gik snakken mest om Italien – og vi glæder os begge helt vildt til turen, både til alt det lækre mad vi skal indtage og alt det vi skal se og opleve. Hvad angår oplevelserne, så har vi jo tilmeldt os en hel del ture, men hvis det kan lade sig gøre, har vi tænkt os at droppe rundvisningen af Peterskirken. Det er nok for os at se Peterspladsen – vi vil hellere bruge de ekstra par timer på at se lidt mere af Rom. Nu får vi se om vi kan droppe rundvisningen – hvis ikke, jamen så tager vi den selvfølgelig. Jo, det har været en god dag, men jeg er godt nok træt i hovedet af al den støj – det var superdejligt at komme ud på landet igen :o) P.S. "Mødte" forøvrigt Sille på frokostrestaurantens toilet :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar