søndag den 9. september 2007

Begrænsningens kunst

Jeg må altså til at lære at begrænse mig!

I hvert fald hvad angår omfanget af undervisningsmaterialer! Der er ikke noget at sige til, at jeg lynhurtigt løber tør for reolplads, når jeg samler så meget uv-materiale, som jeg gør, det gælder både læsetekster, opgaver, grammatik, tests, spil, lege, prøveoplæg osv. osv.

Når jeg kigger på min reol, kan jeg i skrivende stund tælle:

Brevordnere:
8 til tysk
7 til engelsk
2 til dansk
2 til historie
5 med blandet uv-materiale

Derudover ca. 80 cm med diverse hæfter/tidsskrifter/mapper med uv-materiale, foruden alle bøgerne.

Inden længe drukner jeg altså, hvis ikke jeg gør noget drastisk.

Derfor har jeg besluttet at gå i gang med "Projekt undervisningsmaterialereduktion". Jeg vil simpelthen ikke mere have så meget materiale stående.

Der skal sorteres med hård hånd! Det er mit mål i første omgang at få halveret materialebestanden.

Materialet bliver ikke smidt ud - det kommer til at indgå i min skoles materialesamling - så fylder det ikke her hos mig - og andre kan også have glæde af det.

Men inden jeg går i gang, har jeg lige godt og vel 50 opgaver, der skal rettes....!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar