lørdag den 10. april 2010

Så kom der orden på terrassen...

2010-04-10 15:57:22 2010-04-10 13:57:22 ...i hvert fald så meget orden jeg gider. Jeg kan godt mærke, iveren ikke er helt den samme i år som tidligere. Til gengæld er jeg ret sikker på den nok skal vende tifold tilbage i det øjeblik jeg har fået en ny bolig :o) Jeg fik ikke taget noget rigtigt "før-billede" i år, men dette billede fra slutningen af marts, giver vist et godt nok indtryk af, hvor slemt det stod til, før jeg gik i gang.

 

 Jeg gik allerede i gang i går eftermiddags, da jeg havde afleveret mc'en. Jeg fik gravet en del løg op og sat i krukker i stedet for, så de er nemmere at flytte, når den tid kommer. Så der så sådan ud, da jeg gik i gang i dag:

 

På billedet herunder har jeg fået ordnet næsten alle krukker - mangler kun at plante begonierne - og er i gang med at få nogenlunde orden på "rodet". Jeg har ikke rigtig nogen plads til overskydende krukker og haveredskaber, derfor må jeg finde plads på selve terrassen. (Nøj, hvor jeg glæder mig til at få en bolig, hvor jeg har mit helt eget skur! Jeg har allerede besluttet, at mine ikke-mere-så-pæne-hvide-reoler-som-min-far-lavede-en-gang skal omklassificeres til krukke- og frøopbevaring i mit kommende skur.)



 Efter et par timers arbejde og vanding af alle krukker, ser der nu således ud, når jeg træder ud af døren. Et noget kønnere syn :o)

 

De to tomme krukker skal jeg have rosmarin i, men dem skal jeg først have købt. De to jeg havde, gik begge til i den strenge vinter, på trods af at de var pakket ind i fiberdug. Selve frimærket (=haven) ligner stadig noget, der er løgn, men jeg må lige vente lidt, før jeg kan grave efter flere planter. Jeg skal jo gerne kunne se, hvad jeg graver op ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar