mandag den 21. marts 2011

Balsam for sjælen

Jeg har sagt det før; at havearbejde er balsam for sjælen. Det fik jeg atter at mærke i dag, da jeg kom træt og uoplagt hjem fra arbejde. Tog mig nemlig lige sammen og bevæbnet med presenning, skovl, spade, trillebør, kultivator og rive kunne jeg halvanden time senere tilfreds konstatere tre ting:

 1) At alle de opgravede græsklumper nu ligger til tørring, så jeg om et par dage kan få banket jorden af og få den tilbage i bedet.
 2) At jeg er færdig med at fjerne græsplæne - i det første bed, jeg har anlagt i min have.

 
 3) At min træthed var væk og erstattet af en god fysisk træthed. Nu mangler jeg så bare at
  • få repareret husets sokkel
  • ryste jord af græstørvene
  • hælde jorden tilbage i bedet
  • få arbejdet noget sand ind i bedet pga. den tunge jord
  • gøde jorden
og så kan jeg endelig tilplante det! Hvis jeg ellers ikke falder i staver foran tv-et i aften, er det min plan at begynde at lave en tilplantningsplan over bedet. Snakkede forøvrigt med min tidligere udlejer i går; jeg må gerne komme forbi i påsken og grave flere af mine planter op, hvis jeg vil det. Hun vil nemlig have min tidligere have tilplantet med taks...! Men hvis der nu lige var et par planter, jeg gerne ville have....så... :o)

Det glæder mig rigtig meget, for jeg nåede af flere årsager ikke at få gravet mine to storkenæb op, hvilket jeg har været noget ked af, da de er så smukke.
Især er jeg vild med den blå-lilla :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar