søndag den 22. juli 2012

Botanisk Have

Vi var ved at være temmelig mættede med indtryk, da vi ankom Botanisk Have, så vi droppede at gå hele vejen rundt og koncentrerede os i stedet om det afsindig flotte stenbeds-"bjerg".

 

 Det er så flot anlagt og kan sagtens måle sig med det jeg så i Kew Gardens.



 Det var meget inspirerende at gå rundt og se på. Jeg skal jo have lavet mig et stenbed mere - men selvfølgelig i meget, meget mindre målestok :o)

Det kommer jeg dog nok først i gang med næste forår, men så kan jeg jo bruge efterår og vinter på at få samlet sten sammen.

 

 Efter således at have været i tre forskellige haver, trængte vi til en kop varm chokolade og noget kage, som vi indtog i havens tilhørende cafe.

 På vejen ud opdagede vi et nyanlagt "botanisk bed", men vi måtte opgive at se ret meget af det; vi var simpelthen totalt mættede med have-indtryk for den dag. Sidste punkt var et besøg i den lille butik, hvor jeg sådan set kun skulle kigge....men så stod der en meget flot Heuchera 'Fire Chief', som jeg måtte have med hjem...

 Jo, det var en dejlig "have-dag" og det varer ikke længe før vi skal på den igen. Næste gang gælder det Landbohøjskolens Have, som jeg (heller ikke) har set.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar