søndag den 15. juli 2012

Klokkerankerne trives

Har sat klokkeranker tre forskellige steder i haven og alle tre steder har de de fint og skyder i vejret. Her klokkerankerne i mit "rode-bed" - et bed jeg skal have omlagt til efteråret eller foråret, så det kun indeholder lyse farver (hvid, creme, sart gul, lyseblå osv.)



 Desuden skal jeg have tilført noget mere jord, så jeg kan lave en lille "bakke", lige som jeg har det i det lyserøde bed...for dette bed står altid under vand, når det regner meget.

 Lige så vil jeg anlægge et meget tørt rigtigt stenbed helt inde ved muren, hvor det aldrig regner pga. tagudhænget. Klokkerankernes stativ er sat omkring en af de hvide geranier jeg købte til Havens Dag" i Køge.

Til venstre ses en lavendel (som skal flyttes pga. farven + den står for tæt på buksbomhækken) og bagved trekantblomst og cremefarvede tagetes. Yderst til højre kan også lige anes en mørkeblå/lilla storkenæb, der selvfølgelig også skal flyttes pga. farven. I det lyserøde bed er de sidste af de tre slags allium jeg købte sidste år, nu også ved at springe ud:

 

  Allium, sphaerocephalon Ved ikke lige hvad sphaero betyder, men cephalon må komme af det græske ord for hoved; kefalos....og den kan jo godt ligne et lille hoved :o)

Hvis der er to, der nyder "det nye liv i haven", så er det Felix og Quintus - i særdeleshed, når planterne nu er så store, at man kan gemme sig i "junglen".... her er det Felix, der holder øje med en fugl.

 

 Tror de får det hårdt til efterår/vinter, når alting visner ned og det bliver koldt og vådt - for ikke at tale om sne...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar