mandag den 30. juli 2012

Knækket 'Blue Barlow'

Når man har to knaldperler, der elsker at jagte hinanden, insekter og imaginære ditto, så kan det ikke undgås at det en gang imellem går hårdt ud over mine blomster.

 F.eks. den smukke akeleje 'Blue Barlow' jeg tog med hjem fra Kew Gardens...

 

 Den var knap afblomstret før deres vilde leg knækkede den....men nu er akelejer jo heldigvis temmelig hårdføre. Jeg tog stilken indenfor og puttede den i en plasticpose, lod posen stå åben og ventede så 10-14 dage eller deromkring...og voila...så var der dannet frø.

Har af gode grunde ikke talt frøene (!!) men regner da med der er mellem 100-200....om det så alle er 'Barlow', det tvivler jeg dog på, da jeg jo også har andre akelejer i haven...men jeg er godt nok spændt på at se, hvordan de har krydset sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar