lørdag den 9. marts 2013

Enten bliver de ikke til noget...eller også gør de... ;)

Når jeg nu alligevel skulle svine" i køkkenet, kunne jeg lige så godt få klaret at ompotte husets potteplanter i samme ombæring.

Og ja, "plantebakken" fungerer efter hensigten :)

Det er vist tre år siden sidst - og nogle af dem er aldrig blevet det! Men , nu er ALLE (10-12 stykker - jeg har kun tre vindueskarme og der skal også være plads til kattene!) blevet ompottet og pelargonierne har jeg klippet ned - og prøvet at lave stiklinger af det afklippede.

Der kan jo allerhøjest ske det, at de ikke bliver til noget, så det er da et forsøg værd. Som det ses, er min vindueskarm nu PROPPET:

 

Det bliver nu rart at nå til april, hvor udestuen kan bruges til planteopbevaring :)

Efter ompotningen fik jeg sået i (de sidste) to pluggbokse og en enkelt root trainer. To slags tomater: 'Tumbling Tom' og en minipæreformet. Af blomster har jeg fået sået; scabiosa, kornblomst, løvemund (Alle mørke i farven) og derudover: ridderspore, akeleje (frø fra 'Blue Barlow', men de har sikkert krydset sig), Erygium alpinum 'Superbom' og judaspenge.

 

Ovenfor er det tomaterne og her nedenfor mit "menageri". Kan desværre ikke kombinere stativer og lamper, som Nelson foreslår man gør, når man har to, fordi der ikke er plads nok "på den anden led", men skidt pyt, det fungerer jo også sådan her.

  Når det har været så blæsende og derfor bidende koldt i dag, har det været skønt at kunne stå inde i køkkenet og "lege med jord" :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar