søndag den 3. marts 2013

Malmö Trädsgårdsmässa

Det var meningen veninden og jeg ville have besøgt havemessen i Malmö i går - men pga. omstændigheder, jeg ikke vil komme nærmere ind på - blev det altså først til noget i dag....og vi var så absolut ikke de eneste, der havde fået den ide! Vil du da lige holde op, hvor der var mange mennesker!

 

Så mange mennesker vanskeliggjorde også fotograferingen; jeg kunne næsten aldrig få mit motiv, medmindre, der kom folk med på det...ævs.

Messen fandt sted i Malmös (vistnok) ret nye Messecenter - kun 5-7 minutters gang fra stationen - og i det vejr, er en lille spadseretur jo ikke noget, jeg klager over :) Faktisk var der to messer i en; en havemesse inde i en boligmesse.

Jeg syntes, at boligdelen fyldte alt for meget, der måtte gerne have været meget mere haverelateret - men - jeg er jo også lidt have-skør ;)
 

Impecta var jeg en smule skuffet over, eftersom det viste sig, at de kun havde en enkelt reol med staudefrø, resten var 1-årige og grøntsager - og det var staudefrø jeg havde lavet indkøbsliste på!

Jeg var dog ikke mere skuffet end at jeg immervæk fandt 10 poser frø hos dem ;) - det gav mig så et par lækre havehandsker oveni (Godt nok med Impecta påtrykt, men skidt...!) + det gav mig økonomisk råderum til at shoppe IGENNEM (Overdrivelse fremmer forståelsen) ...men mere om det om lidt ;)
 

Nu har jeg jo ikke været på havemesse før, så jeg ved faktisk ikke, hvad jeg kunne forvente. Jeg fik mere end jeg kom efter, så de eneste anker er nok at der var for mange mennesker (Det er jo så MIT problem, ikke messens!) og så Impectas manglende staudefrø. Alt i alt er jeg mægtig tilfreds og synes jeg har haft en god dag - og det er vel det vigtigste.



På sådan en messe skal der jo være noget for enhver smag - og det var der så sandelig også. Det meste var dog okay at beskue, men der var altså også undtagelser:

 

Jeg har sagt det før; jeg er IKKE til lyserød og ej heller til noget, der er alt for "tuttenuttet" eller bare øjebæ. (I mine øjne, altså!) og ovenstående kunne jeg slet ikke se charmen ved. For lige at vende tilbage til mine indkøb, så var Nelson Garden også tilstede på messen og de fandt jeg nogle spændende akelejer, så de kom (også) med hjem.

 

Det var forøvrigt hos Nelson Garden, at jeg gik en smule amok - og "kom til" at bruge nogle hundrede kroner udover min haveopsparing, men nu er jeg den lykkelige indehaver af endnu et stativ med tilhørende vækstlys :) foruden en meget smart lamineret papbakke til at kunne stå og rode med jord på køkkenbordet - uden at svine. Det er smart med al den forspiring jeg skal i gang med :) Her forøvrigt et par billeder af mine nyerhvervelser:

 

Som det ses røg der også lige et par pelargonie-stiklinge og en krydderurte-saks med hjem, foruden et "priklesæt". - Vel hjemme igen, kunne jeg med glæde konstatere, at der stadig er rigtig godt gang i spiringen: Alle tre slags frø er begyndt at spire :)
  Stort billede: Scabiosa 'Perfecta Blue' Billede øverst: Gråblad og porrer nederst -

Til gengæld var jeg ikke så tilfreds med mine artiskokker; de så mærkelige ud..indtil jeg kiggede nærmere på dem og opdagede at flere af dem manglede det første bladsæt!

Jeg tror sgu kattene har været uartige! Håber de små planter overlever - det er jo lige tidligt nok at "nippe" dem...!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar