tirsdag den 16. december 2014

Kasseindkøb

Hm...december er ikke just den smarteste måned at shoppe hos ikea.dk...men sket er sket... ;)

Jeg har længe været irriteret over rodet i min hvide "krea-reol" (til højre i billedet): De nuværende kasser er for små og uens. (7-8 forskellige farver/mønstre/forme)

Det største irritationsmoment er dog den dårlige udnyttelse af pladsen, fordi kasserne kun er max. 18 cm høje og hvert rum 34 cm. Det betyder, at det bliver alt for fristende at lægge ting ovenpå kasserne pga. pladsmangel.

Det ser rodet ud og gør det desuden mere besværligt at få fat i en kasse, fordi det ovenpå skal flyttes først.


Nu er vi jo - dvs. C er, jeg er på arbejde - gået i gang med at friske værelset op med de samme farver som i soveværelset og så kunne jeg da slet ikke bære tanken om, at skulle "flytte ind" igen med det "krea-roderi". Det ville jo spolere det hele...(overdrivelse fremmer forståelsen!)

Derfor har jeg brugt et par timer i eftermiddags på at lede på nettet...og endte altså hos IKEA, der var billigst, hvor jeg indkøbte nogle mindre kasser (til småting, som f.eks. dekorations"dimser" som f.eks. pailletter, rulleøjne og rhinsten).

Der kan være fire af dem i et rum i reolen. Noget nær perfekt, tror jeg.

Derudover indkøbte jeg ENS kasser til de resterende rum:


Det kan kun blive bedre end det er nu :)

Der er en uges leveringstid på kasserne, men så passer det nok også med, at vi er ved at være klar til at flytte ind igen. Jeg glæder mig.

Dagens arbejde: Da C havde en gammel aftale i dag, er der ikke sket så meget: Der er afdækket med plastic og papir (på gulvet) og malet loft, så i morgen skal der gerne komme i gang i en af vægfarverne. Der skal dog først pilles persienne ned, vaskes vægge ned og tapes af...så...


Vi må se, hvor langt han når :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar