mandag den 15. december 2014

Maleprojektet - dag 2

Vi nåede ikke at få ryddet alle ting ud af krearummet i går aftes - det er jo helt vildt, hvad der er af ting i et kombineret krearum/kontor.

C har dog været flittig i dag med at få hentet flyttekasser til alle bøgerne (og havebladene!) fra den store reol og fået pakket alle ting ned og placeret rundt omkring i huset, bortset fra soveværelset; vi må have bare eet "normalt" rum, mens maleprojektet står på.

Lige så har han fået vasket loftet ned, skruet diverse ting ud/ned, såsom persienner og de gamle "hyldeholdere" fra dengang jeg forsøgte mig med at have frølinger i vinudeskarmen (Fandt dog ud af de ikke fik nok lys - derfor jeg investerede i plantelys for et par år siden.).

Da jeg kom hjem, fik vi så - med møje og besvær - den store reol ned fra væggen - UDEN at ramle ind i de der 325L vand*, der står næsten midt i rummet!


FØR OG EFTER


Vi er altså allerede lidt bagud, da loftet først bliver malet i morgen, men da vi har beregnet ekstra dage til projektet, skal det nok gå.

* Når reolen skal op igen (forhåbentlig har vi nået at male den hvid inden!) skal den hænges længere oppe på væggen, så der bliver plads til akvariet inde under den. At have akvariet stående midt i rummet, har hele tiden kun været ment som en midlertidig løsning.

Det betyder jo så også, at vi skal afsætte en hel dag til at tømme akvariet...flytte det...og fylde det igen...men den tid, den ...glæde ;)

2 kommentarer:

  1. For fanden Esther, jeg bliver totalt stresset af at læse om jeres foretagende her haha. Det er IMPOnerende som I klør på, og husk så at smider du noget ud, sååå.. Ej, jeg har faktisk ikke plads til ret meget mere her, men jeg har allerede nu delt videre ud af din gavmildhed. Havenbladsbunken er blevet mindre efter at jeg har indset, at tysk bare ikke er min force. De danske og engelske magasiner er MINE. De svenske er sorteret så de interessante er MINE, og så er de tyske og de som jeg ikke lige synes er så spændende doneret videre til min mor. Tænk sig hvor de kommer omkring hva :-) Først på sjælland og så til lolland og nu til sjælland igen. Min mor blev super glad og nu gør de lykke i hendes sofa, hvor der også studeres og drømmes om næste sæson. Så igen.. tusind tak. Selv har jeg forresten også opdaget at de blade jeg synes jeg får allermest ud af faktisk er Alt om Haven. Elsker jo England og deres haver, men der er bare noget ved vores eget som jeg virkelig godt kan lide. Dog. .. hvorfor er det så fyldt med svenske artikler? Er det i virkeligheden svensk??

    Mange knus og god arbejdslyst til I to derhjemme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, lad være med det ;)
      Når du nu ikke får noget ud af de tyske blade, er det da fint de gør gavn et andet sted.

      Det er nu ikke så underligt mht. Alt om haven, da det ER et svensk blad, der er oversat til dansk. Det udkommer 1-2 uger før i Sverige, har jeg bemærket :)

      Slet