onsdag den 13. maj 2015

Selvfølgelig kan der ske fejl...

... men så er det mindste da, at man beklager/undskylder. Sådan er det i hvert fald i min verden, men åbenbart ikke hos Klematis A/S.

Jeg skrev en mail til dem i går kl. 15.45, fordi jeg endnu ikke havde modtaget Claus Dalbys nye bog "Romantiske haver", selvom jeg havde bestilt den i god tid, nemlig d. 2. maj:


I dag, kl. 14.41 modtog jeg så en mail fra forlaget:


Ikke et ord om, at de har begået en fejl, men blot en standardmail; at min ordre nu er ekspederet! Det er godt nok dårlig stil.

Jeg bestiller jo netop hos forlaget for at modtage bogen senest på udgivelsesdatoen...!

Hvis jeg nu ikke havde bestilt bogen via forlaget, kunne jeg have siddet med den allerede i går, da min lokale boghandler har den til salg. I stedet kan jeg nu vente endnu flere dage. Det er helligdag imorgen og da man skal regne med 2-3 dages leveringstid, bliver det jo så nok tidligst mandag...!

Som jeg skrev i overskriften kan der ske fejl, vi er jo kun mennesker, men så beklager man da/giver en undskyldning. Hvor svært kan det være?

Ikke at en beklagelse/undskyldning ville have kunnet fremskynde forsendelsen af bogen, men så ville jeg i det mindste stadig have haft det indtryk, at forlaget satte pris på sine kunder. Forøvrigt det indtryk jeg har haft af Klematis A/S - indtil i dag.

6 kommentarer:

  1. Ærgerligt. Jeg tænkte at det måske var fordi de andre, der har modtaget bogen, selv har en have med i bogen og derfor har fået forhåndseksemplar. Jeg har faktisk bestilt mit eksemplar på Saxo.com hvor man kan få det endnu billigere hvis man er Plus-medlem... Men så må jeg til gengæld vente til 19. maj, skriver de...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med forhåndseksemplarer har jeg også tænkt på, men det er nu heller ikke så meget det, at nogle får den før udgivelsesdagen...det er mere det, at forlaget virker ligeglad med at have begået en fejl... :/

      Slet
  2. En beklagelse hadde vært på sin plass, ja! Ergelig når sånne ting skjer. Håper du får boken din snqrt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes godt de kunne have beklaget. Jeg formoder jeg får bogen i løbet af næste uge...hvis jeg er meget, meget heldig (hvilket der ikke er noget tegn på jeg er...haha..) så får jeg den i morgen eller lørdag...Vi får se.

      Slet
  3. Det er ikke go stil, jeg syntes også du skulle have haft en undskyldning. Nu håber jeg at du alligevel bliver glad for bogen, når den engang kommer.
    Kh Linda
    P:S:Jeg tror bare jeg går i boghandleren og henter den :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok blive glad for bogen, men det er slut med at købe bøger hos Klematis, men jeg har jo sådan set også havebøger nok ;)

      Slet