tirsdag den 23. januar 2018

Meget mere til min Geoff Hamilton-samling

Nogle gange skal jeg jo være heldig - og når jeg nu er meget begejstret for afdøde Geoff Hamilton - han er nu en gang min haveguro nummer 1 - så slår jeg til, når jeg ser et godt tilbud.

D. 30. december var jeg en tur forbi amazon.co.uk for at købe nogle musik-CD'er...og tænkte, at jeg da lige skulle se, om de havde fået noget "nyt" med/om Geoff inden jeg afsendte min bestilling ... og det havde de - også i den grad.

Jeg kiggede åbenbart ind på det helt rigtige tidspunkt, for jeg fandt hele SYV brugte bøger af/om Geoff Hamilton - nogle af dem til imponerende lave priser, men alle til meget billige penge, en af dem kostede kun £ 0,01! Portoen var noget dyrere, men den samlede pris er stadig supergod.

 Til de nysgerrige: Prisen står med lilla skrift.

Tirsdag d. 9. januar ankom de første fem bøger:

Geoff Hamilton's Practical Gardening Course (£0.01) 375 sider
BCA/BBC Books, 1994
Tony Hamilton - Geoff Hamilton The Complete Gardener: The Complete Gardener - His Gardening Ideas and How to Put Them into Practice (£2.80)  208 sider
Headline Book Publishing, 2000

Geoff Hamilton & Gay Search - The Complete First Time Gardener (£2.59)  335 sider
BBC Books, 1996
Geoff Hamilton's Cottage Gardens (£2.80)   256 sider
BBC Books, 1995
Geoff Hamilton's Paradise Gardens: Creating and Planting a Secluded Garden (£2.62)  256 sider
BBC Books, 1997
De sidste to bøger måtte jeg vente på temmelig længe; de ankom først nemlig først idag, d. 23. jan.:
Geoff Hamilton's "Radio Times" Gardening Year (Network Books) (£0.03) 191 sider.
 Geoff Hamilton - The Living Garden (£0.02) 223 sider.
 Er forøvrigt ganske godt tilfreds med min Geoff Hamilton-samling - det er immervæk 22 år siden han døde, så det er ikke altid så nemt at finde hans bøger.
Udover alle Hamilton-bøgerne, blev det også til en enkelt anden havebog, nemlig:

Anthony Paul - The Small Garden Design Book (£0,20) 208 sider.
Jeg glæder mig til jeg får vinterferie i uge 8, så jeg får tid til at fordybe mig i bøgerne. Inden da har jeg dog lige en projektopgave i 9. klasse. Den kræver temmelig mange arbejdstimer.

14 kommentarer:

  1. Du verden så mange bøker du har av han! Du har mange timer med lesning der :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Det begynder at ligne noget 😀

      Slet
  2. Wouw for en samling. Tillykke med købet. Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig kender ham, men det må jeg vist se at gøre noget ved.
    God læselyst.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg du skulle gøre :) Der er en del videoer med ham på You Tube. Man kan faktisk også besøge hans haver. Det er hans søn, der fører dem videre.

      Håber jeg en gang kan få dem at se.

      http://barnsdalegardens.co.uk/

      Slet
  3. Søde Esther, der var du godt nok heldig at kigge på rigtige tidspunkt. Det er en flot samling du har. Jeg kender ham heller ikke rigtigt, men det kan da være jeg skulle prøve kigge lidt i en af hans bøger.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller...endnu bedre; se noget video med ham :)

      Slet
  4. Flot samling du har der, der er masser af læsestof til uge 8 og billigt var det godt nok. Jeg har for nylig set en film med ham på Youtube, den var god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med masser af hyggelæsestof. Nogle af bøgerne er mest opslagsværker, men andre er sådan nogle jeg nok læser fra ende til anden :D

      Slet
  5. Dejligt med gode havebøger, og du har da godt nok fået samlet en del. Jeg har tit hørt hans navn, men ved ikke, hvad han står for, da jeg aldrig har hverken set eller læst noget af ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan finde videoer med ham på You Tube :)

      Slet
  6. Hej Esther

    Jamen det er da alletiders - og fik du en af bøgerne for 0.01£? Imponerende!

    God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja...også en bog til £0.02 og £0,03....rørerende billigt.

      Slet
  7. Hvor er det bare fedt med sådan et læs bøger, jeg har selv nogle rigtig gode engelske antikvariske havebøger dog ikke af Geoff Hamilton, ham har jeg derimod på dvd :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så lækkert...selvom det nu betyder jeg må i gang med at omorganisere min havebogsreol for at få plads til dem alle...! :)

      Slet