torsdag den 25. januar 2018

Cyclamen

Da jeg var på Gartneriet 'Spiren' sidste år, købte jeg bl.a. Cyclamen Hederifolium pink. Jeg fik dem først plantet ud ret sent, så troede egentlig de var gået til...men se nu her hvad jeg opdagede forleden:
Idag fik jeg taget disse to billeder. De står i Flammebedet. Måske ikke det helt rigtige sted, farven taget i betragtning, men nu har jeg det sådan med mine "farve-bede", at det ikke gælder 100% for forårsløg/knolde. De bliver sat hvor der er plads.
Det var jo en dejlig overraskelse :)

11 kommentarer:

  1. Så fin 😀 Jeg har lidt cyklamen, men de blomstrer ikke nu. Jeg skal besøge Spiren i februar, tænker på at købe lidt flere cyklamen.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  2. Godt de kom igen. Mine blomstrer heller ikke endnu, men bladene i sig selv er jo også fine.

    SvarSlet
  3. Heldige deg! Cyclamen er så flotte, og jeg liker så godt bladene på de :)

    SvarSlet
  4. Dejlig plante.Skønt med planter der blomstrer nu,

    SvarSlet
  5. Det er sikkert en cyclamen coum, du har købt. De står også på spring her i haven.

    SvarSlet
  6. Hvor er de yndige!

    SvarSlet
  7. Underbart med vårblommande cyklamen, de är jättesöta!

    SvarSlet
  8. Hej Esther

    Jamen det er da alletiders - varmen har gjort underværker!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  9. Hej Esther!
    Så fint med cyklamen som blommar. Hos mig är det en växt jag har inomhus. Tror inte den klarar sig här. Kanske skall jag göra ett försök.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlet
  10. Hei!
    Så heldig du er som får dem til å overvintre. De er vakre.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
  11. De er bare så smadder dejlige

    SvarSlet