torsdag den 5. april 2018

Krokus, krokus, krokus...og lidt andet

Inden jeg går en anelse amok med krokusbilleder er her nogle af de hornvioler jeg plantede ud i mandags. Så skønt med sådanne farveklatter.


Det første højbed er placeret lige ved indgangspartiet og der er lagt pænt mange krokusløg (bagerst) og så masser af tulipaner ('Orange Princess' og 'Tricolor Mix') samt narcis 'Thalia' - jeg er sikker på, det nok skal blive smukt, når de springer ud.
Vejret i mandags var jo helt fantastisk omend køligt. Igår, onsdag var det næsten helt lunt og jeg fik sørme gødet roser (Tak for påmindelsen, Linda!) og klippet den anden 'Lykkefund', selvom jeg først havde tid sent på eftermiddagen.

Inden da gik jeg en tur med kameraet, for det er tydeligt at se, at vejret er blevet noget varmere. Her er det scilla, der er på vej.
 ...og her snepryd.
...og nu til "et par" fotos af krokus:

'Prince Claus'

'Rosea'

Botaniske og 'Pickwick'
'Pickwick'
'Blue Pearl'
'Lilac Beauty' eller 'Whitewell Purple'
'Rosea'
Flere 'Lilac Beauty' eller 'Whitewell Purple'
'Orange Monarch'
Masser af løgplanter - enten i udspring eller på vej :)
I krukkerne er der også liv og glade dage :)
Til sidst:
'de Jager' - den er altså ualmindelig fin - jeg må have nogle flere af de løg.
Der er stadig en del krokus, der ikke er sprunget ud - så dette var næppe mit sidste krokus-indlæg i år :)

9 kommentarer:

  1. Ja der er gang i den hos dig. Fint med navne på dine krokus, så får jeg også lidt navne på mine. Bierne er vilde med dem, det er skønt. Blue Pearl er bierne vilde med her, dog ikke i dag i det kedelige vejr.

    SvarSlet
  2. Hej Esther

    Crocus er det tidlige forårs flotteste og sikreste blomster. Imponerende og livskraftige eksemplarer du har!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  3. Vidunderlige krokus - de giver sådan en flot farve i forårshaven, og mange er så elegante i tegningerne. Fotoet med bien er flot og skarpt :-)
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  4. Fine farver, skønne krokus. Hvor er det altså dejligt at det alligevel blev forår i år :-)

    SvarSlet
  5. Der er helt klart dømt forår ovre i din have.

    SvarSlet
  6. Så mange deilige bilder! Hornvioler og crocus er sikre tegn på vår :)

    SvarSlet
  7. Hornbioler varsler forår 😀 Og det gør krokus også.
    Det er skønt, at der endelig sker noget derude.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  8. Det er som om de smiler til én - både hornvioler og krokus - og man bliver nødt til at smile tilbage. Jeg har en hel kasse hornvioler som skal plantes i denne weekend, og de står med smilende hoveder og nikker, når jeg går forbi.

    God weekend!
    Ulla

    SvarSlet
  9. So beautiful flowers.
    Gorgeous photos.
    Greetings
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvarSlet