mandag den 30. april 2018

Et langt - et kort

Gårsdagens indlæg var meget langt, så dagens indlæg bliver meget kort.

Stod op til solskin og blæst, men det var nu ikke koldt. Jeg kunne sagtens tage en rundtur i haven iført morgenkåbe uden at fryse.
Fra middag kæmpede solen mod skyerne, men det var nu først ved halv tretiden at regnen kom. Heldigvis lod det til at det blot var en byge...men blæsten er her endnu. Uf.

I morges bemærkede jeg, til min store glæde, at min hvide Montana endelig har tænkt sig at blomstre. Lærte sidste år i en FB-clematisgruppe, at den hvide er et par år om at blomstre efter plantning. Det passer vist meget godt. Den blev plantet for tre år siden (mener jeg) og sidste år fik den en enkelt blomst.

I år får den en hel del flere.
...og det var så dagens indlæg - det var da kort, ikke? :)
PS. Det er ikke nemt at tage nærbilleder i blæsevejr.

4 kommentarer:

  1. Som det da har stormet i dag... - det har ikke været let at tage billeder. Men jeg kan sagtens se de fine knopper. Interessant, at den skal have et par år på bagen...
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det blæste godt nok meget.
      Jeg var også noget forbløffet, da jeg fik det at vie. Den lyserøde Montana jeg købte satte allerede 2-3 blomster samme år den var plantet.

      Slet
  2. Godt den vil blomstre i år.

    SvarSlet