torsdag den 22. juli 2004

JA - Jeg er sart!

Sad og zappede lidt formålsløst rundt (har kun 6 kanaler, så zapningen bliver ret hurtigt temmelig triviel) og blev så hængende ved "Kærlighedens mirakel" på DR1. Det viser jo ret tydeligt, hvor lidt interessant tv er en torsdag aften :)

 Det er ret utroligt, hvad man efterhånden kan filme, og selvom der i store træk ikke var ret meget om selve forplantningsprocessen, jeg ikke vidste i forvejen, så var billederne "indefra" alligevel tilstrækkeligt interessante til at jeg blev hængende. På et tidspunkt var jeg da godt nok ved at blive temmelig irriteret på speakeren, der mindst fem gange indenfor lige så mange minutter sagde "Denne dramatiske proces"......ja, ja......SÅ dramatisk var det altså heller ikke! Fald lige ned kvinde - og det gjorde hun så :o)

 Efterhånden nåede programmet jo så til vejs ende - og det skulle selvfølgelig (ØV) slutte med klip fra fødslen....og her er det så jeg bliver sart!

 Jeg kan fx. godt tåle at se blod (Følger altid opmærksomt med i processen, når jeg fx. får taget en blodprøve) - og da især, når det "bare" er i fjernsynet, egentlig tror jeg faktisk også godt jeg kan se en fødsel på film uden de store "problemer"....hvis de da for hulan fjernede lyden af kvindens smertensskrig og billederne af hendes lidende ansigt!!!

 Men næ nej, man skulle selvfølgelig have "glæden" af at opleve, hvor ondt hun havde...hvordan smerten martrede hendes krop, hvordan hun inderligt fortrød overhovedet at have indladt sig frivilligt på at føle en sådan smerte....osv. osv. ..og så det store antiklimaks; at se hun faktisk så glad ud lige efter at have fået smadret sit underliv - ikke om jeg nogensinde kommer til at forstå dén side af kvindelivet???!!


 Det er muligt, en fødsel opfattes "værre", når man aldrig har prøvet at føde, det skal jeg ikke kunne sige, og eftersom jeg ikke har tænkt mig at påføre mig selv sådan en ekstrem smerte frivilligt, finder jeg heller ikke ud af det :o)

 Kan kun sige, at jeg er forbløffet over hvormange kvinder, der frivilligt indlader sig på et sådant smertehelvede - ovenikøbet mere end een gang - men stor respekt til jer! :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar