fredag den 4. marts 2005

En lettere amputeret weekend

Sådan føles det i hvert fald. Allerede søndag eftermiddag sættes kursen nemlig mod Norge... Lørdag vil derfor hovedsageligt blive brugt på tøjvask, oprydning og hvad man ellers skal ordne inden en rejse. Egentlig sjovt som jeg har forandret mig. Da jeg var yngre, elskede jeg at rejse og opleve andre lande - også gerne i mere end 1 uge; Har både været 4½ uge i ex-Jugoslavien og 10 mdr. i Grækenland - foruden diverse 2- og 3 ugers ferier med mine forældre, da jeg var barn. De sidste par år har jeg dog ændret mig temmelig meget - også på det punkt. Det er ellers ikke fordi jeg ikke har været ude og rejse de senere år: Siden '99 har jeg været på adskillige studieture med elever: 2 x Irland, 4 x Tyskland (heraf de 3 gange i Berlin), 1 x Malmö - og nu altså Norge - og for hver gang jeg har skullet afsted, har jeg syntes mindre og mindre om at skulle forlade mit hjem og kattene en hel uge. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg er aldeles træt af sne og vinter - og måske netop derfor føles det denne gang endnu "værre" at skulle rejse, fordi destinationen er Vinter-Norge og "emnet" for turen er "ski-tur". Forhåbentlig min eneste ski-"ferie" nogensinde! Nå, men heldigvis plejer sådanne ture da at gå okay - når først jeg er kommet afsted. Jeg kan jo ikke slippe for turen, og så må jeg jo forsøge at få det bedste ud af den. Hvad denne tur angår, bliver det bedste vel at få taget en masse - forhåbentlig - gode billeder af naturen deroppe og at spise den gode mad vi skal lave i lærerhytten - Hele lærerkollegiet er nemlig nogle madører - ;o) - og så ellers bare håbe på, at ugen deroppe går lige så hurtigt som en uge går herhjemme. Ser i hvert fald rigtig meget frem til hjemrejsedagen allerede nu *G* Nu kunne det lyde som om jeg foretrækker at være hjemme hele tiden. Sådan slemt er det nu ikke. Jeg kan stadig vældig godt lide at komme ud og se/opleve andre steder - og jeg ser meget frem til at se/gense mange steder i mit "Fødeland" (= Jylland) til sommer - når jeg skal følge i min slægts spor - foruden at møde nogle af mine medbloggere, som f.eks. Anita og Liselotte :o) Men det bliver korte ture; noget med at køre tidligt hjemmefra på dag 1 - have een overnatning og så sent hjemme igen på dag 2. På denne måde får man jo også kørt nogle flere km - hehe ;o) Hvordan har du det med at rejse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar