mandag den 23. maj 2005

Dét må jeg nok sige!

Aldrig før har jeg oplevet en prøvedag være hurtigt overstået. Synes normalt tiden slæber sig afsted - men i dag var helt anderledes, på trods af at jeg havde hele 17 elever, der skulle op. (3 i timen) Men - jeg har heller aldrig før haft en censor, som jeg bare falder meget i hak med; Har haft mange gode censorer (og enkelte jeg aldrig håber at møde igen) men censor i dag, slår da alle rekorder :o) For det første var vi fra start helt enige om niveauet og behøvede aldrig diskutere en karakter, for det andet havde vi samme syn på prøven; at prøven gerne skulle være en positiv oplevelse for eleven, for det tredje snakkede vi usandsynligt godt sammen generelt. Så det har virkelig været en fornøjelse i dag - At eleverne i flere tilfælde også overraskede positivt, gør jo heller ikke dagen dårligere :o) Det var rigtig dejligt at opleve, at langt de fleste faktisk havde hørt efter i timerne, når de fik historiske facts at vide - f.eks. om levevilkår i 1880'ernes England (Emnet "Jack the Ripper") - og derfor var i stand til at fortælle om det - på engelsk :o) At gennemsnittet så foreløbigt ligger på 8,23 gør det jo heller ikke dårligere :o) Landsgns. sidste år var 6,9 for folkeskoler. I morgen skal jeg så have de sidste 10 elever op og jeg tror det bliver en lige så god oplevelse som i dag :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar