lørdag den 28. december 2013

Ah - lammekød

Det er yderst sjældent at jeg har mulighed for at købe lammekød i min lokale Superbrugsen - højst et par lammekoteletter og frost-fars en gang imellem...

...men nu er det jo snart nytårsaften og så skal jeg da lige love for, der ligger lammekød i disken.

Ikke helt billigt, men jeg måtte bare have både en culotte, mørbrad og krone. Culotten er allerede puttet i fryseren, derfor den mangler på billedet.

Forøvrigt havde jeg vundet 500,- på skrabejulekalenderen, som jeg indløste i dag, så dagens indkøb kostede næsten ingenting :)

Jeg har endnu ikke et tydeligt billede af min nytårsmenu, men nu er kødet i det mindste på plads. Det bliver lammekrone. Hvad tilbehøret skal være, går jeg stadig og funderer over.

Ligesom jeg mangler at beslutte mig for forret og dessert, men jeg har jo stadig et par dage, så det går nok.


2 kommentarer:

  1. Det var da super heldigt at vinde 500 kr. på skrabejulekalenderen, vi vandt 50 kr. :-)) og havde endda én hver... Mums lam jeg elsker lam så det er da en herlig nytårsmenu...

    Rigtig god aften til dig Esther!
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Ja, jeg var også noget forbløffet, da jeg også blot plejer at vinde 20,- eller 50,- på de der skrabekalendere. Vandt faktisk allerede 2. søndag i advent, hvor jeg fik en krans :)

      Ja, jeg tror nok jeg skal få bikset et eller andet spiseligt sammen til nytårsaften :)

      Du må have en god dag :)

      Slet