mandag den 23. december 2013

Julen i familiens skød er aflyst

....i stedet holder jeg jul alene her i mit lille hus sammen med mine elskede kræ.

Rent fysisk er jeg stadig ikke helt på toppen, men havde nok kunnet klare en togtur til det vestjyske, men min elskede Felix ville det så anderledes.

Han har nemlig været oppe og slås med en fremmed kat...og eftersom min intuition, hvad angår mine kattes helbred, er rigtig god, tog jeg en tur til dyrlægen med ham her til formiddag, bare lige for at få ham undersøgt. Jeg havde nemlig bemærket noget sammenfiltret pels på hans bryst og tænkte det godt kunne udvikle sig til noget grimt.

Da pelsen var blevet barberet af, viste det sig, at han havde et åbent sår, ca. 1 cm i diameter....! 3-4 clips fik han (Uden bedøvelse - dygtige kat!) samt et skud penicillin.

Derudover fik jeg penicillin med hjem til at give ham 2 gange om dagen de næste fem dage -> ergo må jeg blive hjemme og passe min kat. (Min kattepasser er nemlig på juleferie...og for øvrigt vil jeg ikke da overlade ansvaret for at give piller til en kat til en 15-årig...)

Felix' helbred er altså vigtigere end julen og jeg er glad for jeg altid lytter til min intuition ( I hvert fald, når det drejer sig om mine kattes helbred.)

Når jeg nu skal holde jul herhjemme, er det da godt det kun er d. 23. i dag.... Så er der jo mulighed for, at jeg kan få købt ind, så jeg i det mindste kan få noget, der minder om julemad i morgen.

Menuen i morgen kommer nok til at lyde på:

Middag: Risengrød med smør og sukker/kanel
Aften: Flæskesteg, kartofler, brun sovs, asier og chips - dessert: ris a la mande
Jeg  kan ikke lide brunede kartofler, så dem er der ingen grund til at lave.... Rødkål kan jeg godt spise, men eftersom jeg ikke spiser så meget af det og det kun sælges i temmelig store glas, så undværer jeg hellere end at skulle smide ud.

Juletræ har jeg ikke, men har dog et lille enebærbusk, som nevøen har julepyntet. Tror dog jeg lader det stå i udestuen, der holder det sig bedst.

Har aftalt med familien, at vi mødes en gang mellem jul og nytår og holder "mini-jul" og udveksler gaver. (Det passer mig glimrende, eftersom jeg stadig mangler at købe gaver til nevøen - har jo ligesom været forhindret de sidste par dage)

Jeg har også lige husket at få refunderet min togbillet - igen er jeg glad for det kun er d. 23. og at jeg først skulle rejse d. 24...ellers havde jeg ikke kunnet få mine 600,- tilbage. Det ville godt nok have været surt at skulle smide så mange penge ud af vinduet.

Det bliver som sagt en mærkelig jul..... men det skal da ikke forhindre mig I at ønske jer:

EN RIGTIG GLÆDELIG JUL :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar