tirsdag den 17. august 2004

Fordommene om bilisternes manglende viden blev bekræftet *G*

Ikke at afstemningsresultatet her til venstre kommer som nogen overraskelse for mig;

Bilister ved generelt bare ikke hvor en knallert 45 skal placere sig i trafikken - ifølge Færdselsloven. Hele 35,1% svarer forkert og kun 29,7% svarer rigtigt; nemlig i midten af vognbanen.

 At "topscoreren" er, at de skal afskaffes, undrer heller ikke, det får jeg jo bekræftet hver eneste dag - gang på gang er der jo en tumpet bilist, der forsøger at køre mig ned...

 Til trøst for de 35,1 %, så bliver 45'eren, sådan som vi kender den i dag, afskaffet i 2008. Der er snak om at de skal være min. 125ccm - og så må man formode at hastigheden også får lov til at stige.

Til den tid høvler jeg dog afsted på min tohjulede livsdrøm :o)

Selvom jeg selv kører 45'er, indrømmer jeg blankt at den er et trafikalt misfoster; Den må jo kun føres med enten bil- eller mckørekort, så det er da totalt hul i hovedet den ikke må køre f.x. 80 km/t - så ville der ske langt færre uheld, hvor 45'ere bliver påkørt af utålmodige bilister, der ikke kender Færdselsloven (eller i hvert fald ikke gider rette sig efter den)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar