søndag den 19. september 2004

Endelig!

Otte timer tog det - OTTE! Tre i går aftes og fem her til formiddag/eftermiddag. Det betyder 3 i timen, sådan i gennemsnit, hvilket også er den "normale standard". Den siger 3-4 i timen, hvis man er trænet og længden er passende.

 Har for længe siden lært, at jeg aldrig skal regne ud, hvor lang tid det vil tage, før jeg går i gang, for så bliver jeg træt, inden jeg overhovedet er gået i gang. I morgen får de så deres engelske stile tilbage - alle 24. Karakteren får de dog ikke med det samme. De skal først læse mine kommentarer og derefter rette stilen alle de steder, hvor der er røde markeringer. Dernæst skal de vise mig den rettede stil - og så får de deres karakter - ikke et øjeblik før!

 Grunden til dette er, at hvis de bare får en stil tilbage med rettelser og en karakter, så er karakteren det eneste, de fokuserer på - rettelserne bliver ikke tillagt megen opmærksomhed og de laver de samme fejl i næste stil også.

 Den eneste, der så har lært noget af de rettelser er læreren, og det er jo ligesom ikke meningen :o) De var noget utilfredse med denne fremgangsmåde, da jeg fortalte dem om den, og syntes jeg var led.

Dertil kunne jeg jo kun svare dem, at det var en af goderne ved at være lærer; man fik penge for at være led *gnæk*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar