søndag den 2. maj 2010

Begræns dig nu, kvindemenneske!

Jeg er altså noget nær håbløs, når det gælder om at begrænse indkøbene af planter på denne årstid. Jeg kan slet ikke få nok og nu, hvor jeg atter er kørende på den store mc med både topboks og to sidetasker, er jeg jo pludselig i stand til at fragte en hel del hjem også. Det kan jo have sine ulemper, når jeg i forvejen er ved at løbe tør for krukker (Nye, store krukker kan jeg heldigvis slet ikke fragte på mc'en, så må klare mig med dem jeg har!) fordi jeg flytter planter fra haven over i krukker med henblik på en kommende flytning. I Rema1000 var der nemlig spanske margueritter til blot en tier stykket - fire styk blev det derfor til.... har jeg nogen krukke til dem? Ikke lige umiddelbart, men mine "krukke-scillaer" er ved at visne ned, så der bliver snart en krukke ledig.

 

 Jeg var også en tur forbi den lokale Superbest.... uhuh! Der var udendørs plantesalg....! Det lykkedes mig dog - trods alt - at begrænse mig nogenlunde.

 

 Rosmarin skulle jeg jo have og når der nu var tre krydderurter for 60,-, så blev det til to rosmarin og en mynte.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar