fredag den 7. maj 2010

Jeg er jo nok lidt dum...

..for jeg kan slet ikke se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre at styrke fagligheden ved at nedlægge/sammenlægge skoler og i stedet oprette mastodontskoler med 16-1800 elever og en gennemsnitlig klassekvotient på 25,8. 

Men jeg er jo også kun folkeskolelærer. Grunden til ovenstående er, at vi i går fik at vide, at Køge Kommune påtænker at lukke seks af kommunens skoler og lægge andre skoler sammen. Min skole er en af dem, der kan blive lukket, såfremt forslage(t)ne vedtages.

 Svaret får vi til oktober, så jeg fik da ret i, at dette forårs fyringsrunde (der senere blev til en forflyttelsesrunde) kun var starten på en større proces. Jeg har endnu ikke gjort mig specielt mange tanker, men selvfølgelig dukker emnet da op i tankerne ret tit, men lige nu har jeg for travlt med at blive klar til de kommende afgangsprøver til at kunne tænke dybere tanker.

 Nå ja, god weekend forresten... :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar