lørdag den 22. maj 2010

Næste år bliver bedre...

... hvis man altså lige ser bort fra, at kommunen skal fyre en stor bunke lærere! (Mellem 30-50, har jeg hørt!)

 Det er dog ikke det, dette indlæg omhandler. Overskriften hentyder til min fagfordeling for næste skoleår, hvor jeg føler mig meget heldig. Jeg får nemlig lov til at slippe for både klasselærerfunktionen (Jubi-yeah-yeah!), dansk og geografi. (Endnu mere jubi-yeah-yeah) og skal kun undervise i engelsk og tysk! Jeg vil gerne undervise i dansk igen, men jeg vil først have nogle kurser, for det har været tre hårde år med det fag. Jeg har det nemlig ikke på linje, så alt har jeg skullet læse mig til - det har slet ikke ligget på rygraden mht. pensum, prøvebekendtgørelser osv. Så det bliver helt fantastisk "kun" at skulle undervise i mine to linjefag; engelsk og tysk. Fire klasser i hvert fag. Fag jeg har undervist i i 14 år. Desuden er jeg blevet opfordret til at begynde som beskikket censor i tysk. Det bliver sikkert spændende :o) Det er lige før jeg tror, at jeg kommer til at få mig noget regulær FRITID i næste skoleår! Allerede nu har jeg vild lyst til at komme i gang med planlægningen af skoleåret 2010/11, men jeg må tålmodigt vente og i stedet koncentrere mig om årets prøver, der snart står for døren. De skriftlige prøveopgaver har jeg endnu ikke fået til retning; det skal nok passe, de kommer i næste uge...! Nøj, hvor jeg glæder mig til d. 22. juni om eftermiddagen - hvor jeg er færdig med årets prøver - og mit forsømte forår er overstået!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar