onsdag den 26. januar 2011

Italienske lækkerier

 I morgen aften får jeg mine første "rigtige" gæster - fire kolleger tropper op for at inspicere mit nye domicil.

 Derfor var jeg da også lige en tur forbi min ostepusher i dag - og jeg skal da lige love for jeg fik lækkerier med hjem:

 Pecorino con tartufo - Den uundværlige!
Pecorino brigante
Parmeggiano reggiano
Fontina
vildsvine-salami
trøffel-salami
fennikel-salami

 I må dog vente med billeder til i morgen, for jeg tør simpelthen ikke åbne for lækkerierne, for så ved jeg ikke lige, hvor meget der er til gæsterne i morgen...!

 Udover ovennævnte serverer jeg ciabatta- og filonebrød, pesto, Kalamata-oliven, mozzarella/tomat/basilikumsalat, Parmaskinke og italiensk hvidvin. (Ostepusheren "forbød" mig at servere rødvin til ostene - de skal nydes med hvidvin. Fontinaen faktisk helt uden noget til, så man kan smage den.)

 Jeg glæder mig, ja jeg gør. Både til selskabet og den gode mad, men ikke mindst til at vise mit hus frem :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar