lørdag den 29. januar 2011

Nye planter til haven - nu med fotos

I søndags skal jeg ellers love for jeg fik plantet i haven. Tre en halv time tog det. I første omgang har jeg bare sat planterne, hvor der var plads - bl.a. i det nye bed.

 Jeg skal jo under alle omstændigheder have flyttet gevaldigt om på planterne, når jeg en gang ved, hvilke planter (og deres respektive farver) der findes i haven, så jeg tager det ikke så nøje, hvor de står lige nu. Jeg har ikke rigtig fået taget ordentlige billeder af de nye planter endnu, men overvejer da at tage en tur udenfor igen. Det er jo gråvejr = fint fotovejr.

I så fald skal jeg nok opdatere dette indlæg med billeder senere. Nye planter er:
  • lammeøre - (Juhuuuu :o))

  • akeleje
  • storkenæb
  • valmuer
  • lavendel
  • 2 slags husløg



  • julerose





  • krokus
  • hyacint
  • afrikansk lilje (tror jeg den hedder)
Desuden 4-5 forskellige løgplanter, jeg ikke aner, hvad er. Det må tiden vise.

 Her et par af dem.... og så kan jeg da godt se, at den nederste selvfølgelig er en lupin...! Doh! Jeg beklager forøvrigt den lidt grumsede udgave af billederne, men sådan ter mit kamera sig, når jeg ikke bruger autofunktionen. Så bliver billederne altid lidt grumsede/grålige i det. Når jeg tager med autofunktionen bliver billedet meget klarere i farven, derfor bruger jeg oftest den - men autoen har altså ikke makro...!

  Taget med autofunktion. Alle planter er fra min fasters have og til påske får jeg et nyt læs planter, nemlig dem fra min gamle have....så jeg kommer op på hele 4 storkenæb i haven (Det er dog muligt nogle af dem er de samme - det ved jeg ikke før om et par måneder.)

I haven skal der naturligvis også være sommerblomster, så jeg har nu en pæn bunke tallerkensmækkerfrø liggende i vand og lige om lidt vil jeg gå ud og få sået nogle solsikkefrø. Jeg elsker solsikker, men har oftest droppet at have dem, da de var alt for store til min tidligere have. Her kommer de til at stå langs plankeværket i "baghaven" - så bliver de nemmere at binde op.

 Inden jeg går ud, skal jeg dog lige på jagt efter lidt frø - det kunne jo være jeg faldt over et eller andet interessant ;o) Ih, altså. Forår og sommer bliver da helt fantastiske i år :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar