fredag den 25. januar 2013

Islygter - inden det er for sent

Jeg har selvfølgelig også prøvet at lave islygter af balloner, du ved, den der omsiggribende blog-trend.

Det er dog kun blevet til tre styk, det var hvad jeg havde af balloner i huset i sidste weekend - og først her til aften fik jeg sat et lys i den sidste (og mest vellykkede) lygte.

Jeg måtte jo hellere få det gjort, inden vi får plusgrader og regn i løbet af søndagen.



Jeg tror dog, at der bliver mulighed for at lave nye lygter enten en gang i løbet af februar og/eller i begyndelsen af marts, hvor vinteren formodentlig vender tilbage.

Det er jo sket adskillige gange bare i løbet af den tid jeg har blogget, at der er faldet sne på det tidspunkt - her et par eksempler:

2. marts 2005

6. februar 2006

22. februar 2007

2. marts 2010

Næste gang kan jeg så lave flere islygter, da jeg nu har indkøbt 50 balloner :)



Nu skal ovenstående endelig ikke læses, som om vinteren er min yndlingsårstid - dét er FORÅRET - men jeg har dog fået et mere afslappet forhold til vinteren end det kommer til udtryk i mine gamle blogindlæg. (Den gang boede jeg nemlig et sted uden offentlig transport, hvilket gjorde det besværligt OG dyrt at passe jobbet, når det var vinter. Nu har jeg adgang til både bus og tog)



For nu lige at vende tilbage til islygterne.

Hvis du synes, at de to små ser lidt ødelagte ud, så har du ganske ret.



Fandt ud af, at kombinationen fyrfadslys i metalholder og islygte er en dårlig en ;) Så udover den ene mangler en stor del i den ene side, er bunden også væk i begge to.

Men, alt i alt er jeg nu godt tilfreds med disse mine første forsøg udi islygte-kunsten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar