torsdag den 17. januar 2013

Mus eller rotte?

Sidste år d. 24. marts - FØR kattene havde fri adgang til haven - skete der der noget meget interessant her på matriklen, i hvert fald, hvis man spørger kattene.



Felix ved godt, at køkkenbordet og vindueskarmen er forbudt område for katte - men her gik naturen altså over opdragelsen.

Han var helt balstyrisk over det syn ;)

Min første tanke var, at det jo ikke kunne undre, han teede sig sådan - med en mus så tæt på.





Quintus befandt sig i udestuen - men han havde skam også fået øje på den:



Han ænsede mig overhovedet ikke ;)

Men - så var det jo at nogle venner så billederne og helt klart mente, der måtte være tale om en rotte!



Her er den lige kommet ud af sin rede - under udestuen.

Jeg fik ringet til Rentokil og der gik ikke længe førend "rotten" forsvandt.

Heldigvis er min udestue så godt isoleret under gulvet, at der ikke har været nogle lugtgener overhovedet - heller ikke på varme dage, hvilket glædede mig, da gulvet så ikke skulle brækkes op!

Siden har jeg egentlig ikke spekuleret så meget over det, bortset fra at Rentokil stadig ikke har hentes giftboksen, så den minder mig jo om "rotten" :)

-

Forleden læste jeg så en artikel et eller andet sted på nettet, hvor der stod at folk meget ofte tog en halsbåndmus for at være en rotte....og derfor er jeg nu igen i tvivl, om det vitterlig var en rotte eller "bare" en mus.

Når jeg kigger på dette link, synes jeg den ligner halsbåndsmusen rigtig meget.

En halsbåndsmus

Men, hvad mener DU? Var det en mus eller en rotte?


Jeg så jo gerne det bare var en mus, for så kunne kattene da komme til at arbejde lidt for føden, hvis der nu skulle dukke en ny op en gang ;)

Med tre katte i huset/haven (Hvor den gamle "Speedy" er en habil musefanger og Felix og Quintus er "lidt for gode" til at fange både frøer, sommerfugle, fluer, guldsmede etc.) burde musefælder aldrig blive nødvendige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar