søndag den 20. januar 2013

Stille søndag

I dag skal være en afslapningsdag - sådan da.

Der er lige noget skoleforberedelse, (max. 1 times arbejde) der skal klares, men ellers skal jeg bare gå og hygge mig...med lidt tøjvask og rengøring af hytten.

Det lyder nok ikke som det sjoveste at foretage sig på en søndag, men - jeg har altså ikke så meget imod det og jeg hygger mig faktisk ved det.

Sådan har det dog ikke altid været.

Før jeg flyttede hertil, hadede jeg oprydning og rengøring, da det snildt kunne tage en hel weekend at komme igennem min lejlighed. Sådan er det jo, når man har for mange ting eller for lidt plads - alt efter hvordan man nu vælger at anskue det.

Lad mig forklare det således: Før boede jeg i en 60-65m2 kælderlejlighed (7½ år)....nu har jeg 96m2 (+ 10m2 udestue) at boltre mig på - og de eneste nye større ting, jeg har anskaffet mig er et par reoler (som erstatning for de gamle) tre stole og et skrivebord. Desuden gav væk/kasserede jeg nok omkring 1/4 af mit habengut, før jeg flyttede ind her.



Den bog, der gav mig inspirationen til at slippe af med så meget.

Hvor jeg tidligere brugte ufattelige mængder af tid på at "flytte rundt på bunker", før jeg kunne gøre rent, tager oprydning nu næsten ingen tid, så jeg kan komme i gang med rengøringen meget hurtigt. Så, hvis jeg kun lige rydder op, tørrer støv af, støvsuger og vasker gulv, så kan alle 96m2 rengøres på 1½-2 timer.

Så kort tid tager det dog kun om sommeren. Her om vinteren er der bare mere beskidt, især på gulvene og når det har regnet/er tøvejr, så kan 12 kattepoter afsætte temmelig mange aftryk!

Jeg har prøvet at lukke dem ind en ad gangen og tørre poterne på dem, men det er et værre mas....så nu nøjes jeg med at lade dem skulle gå hen over 3 håndklæder, inden de kommer ind - det tager faktisk en del skidt - og så må jeg bare vaske gulvet lidt grundigere og glæde mig til et, forhåbentlig, tørt forår :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar