søndag den 19. april 2015

Projekt haveskur - afsluttet


Haveskuret har vi arbejdet med sådan on/off, når det lige passede ind - men i dag blev det altså færdigt; de nye beslag kom på. (Nu mangler kun oprydningen, haha, men den er jo ikke en del af den ydre istandsættelse.)

Her en kronologisk gennemgang af projektet:

28. marts

Det lille skur trænger til en kærlig hånd - og hvad virker bedre end en omgang træbeskyttelse? 

Da alle højbede i køkkenhaven er sorte, har jeg forlængst besluttet, at skuret også skal males sort.


Den første langside er den mest besværlige da den vender ud mod surbundsbedet. Det er også der min rådhusvin klatrer opad skuret. (På billedet er den dog pillet af skuret og lagt ind i bedet)


Første side males. Noget af en forskel, synes jeg. Det ser lovende ud.


Så har den ene langside og dør-siden fået første omgang og jeg er meget begejstret for forandringen.


Herefter går arbejdet så lidt i stå, både pga. vejret og fordi jeg er blevet temmelig snottet.

2. april går vi i gang igen. I første omgang med at male nye kantlister. De gamle er pilrådne og står slet ikke til at redde. Kantlisterne maler jeg hvide.


Forside og dørsiden får 2. gang træbeskyttelse - glemmer at tage fotos - og de to andre sider får første gang....det pynter helt vildt meget.


Meget nymalet.


5. april (efter påske-tam-tam med familien)


Rådhusvinen er blevet beskåret og derefter atter sat på plads.

Tada!...så er vi næsten ved at være der, mangler kun at udskifte beslagene, men det er ikke noget , der haster, så vi kaster os i stedet over plankeværket og belægningen...hvilket jeg nok skal lave indlæg om - når de er færdige.

Det føles som at have fået et helt nyt skur (med det samme rod...hehe...) og vi er begge meget tilfredse med resultatet.


Som det ses på det sidste billede herunder, har vi også fået udskiftet det ødelagte bræt i døren.


Haveskuret færdigt 19. april, altså tog det tre uger og en dag at klare det projekt :)

6 kommentarer:

  1. Hej Esther.Det har bestemt pyntet på jeres haveskur.
    Og sort er en god farve i haven....................mine højbede er også malet sorte sammen med vores lille pergola.Dejligt at få et projekt færdigt.
    Er selv lige blevet færdigt med udvidelsen af mit potteskur.
    Kan i virkelig have alle jeres ting i det lille skur?
    Måske er det os der har for mange ting.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Sort er en rigtig god farve, ja. Når vi er færdige med at rode med grus/sten, skal højbedene lige have en gang sort maling også..de er blevet noget slidte at se på.
      Mht. skur så har vi to skure...men vi skal have omorganiseret dem...da alle haveting gerne skulle kunne være i det lille skur. Altså ikke plantesække osv...de kan stå bag skuret.

      Slet
  2. Det er bare lækkert og flot i sort. Det er LIGE MIG. Mit skur trænger også til at få svunget penslerne. Jo... der er ALTID noget at gøre i en have. :) God søndag herfra
    knus
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må du jo i gang med penslen :)
      Sort er en fantastisk farve i haven ja.... Plankeværket maler vi dog grønt...ellers bliver det alt for mørkt..og det er jo en fin farve som baggrund til planterne :)
      Knus

      Slet
  3. Hvor er det blevet flot! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja...jeg er helt enig. Det pynter gevaldigt.

      Slet