lørdag den 24. april 2004

Efterhånden lidt som i gamle dage...

....Der skal hentes vand...godt nok ikke ved pumpen, men fra nogle store 60 Liters beholdere, der står udenfor.

Jeg har allerede vænnet mig til ikke at åbne for vandhanen overhovedet - utroligt så hurtigt man egentlig er "omstillet" - og mht. toilettet, tja.... så er det blevet åbnet for oven, så skal man bare huske at fylde med vand (der lige skal hentes først *G*) før der skylles ud.

Dog irriterer det mig stadig, at jeg ikke kan komme i bad! Men jeg må bare koge noget vand og så vaske mig på gammeldags manér med vaskeklud *G*

Et eller andet sted synes jeg, det her er en ok oplevelse.. Jeg bliver pludselig RIGTIG opmærksom på hvor tit jeg egentlig bruger vand - dét er sikkert sundt :o)

...Men....kunne jeg vælge...havde jeg helst set, at det var sket en weekend, hvor jeg kun var mig selv :o) og ikke skulle have 7 gæster! (Een har lige måttet melde afbud af en hel anden grund end vandmangel)

Mht. i aften så har Sherry og Grith foreslået, at jeg kunne lave maden hos en af de andre...mnjae..ideen er god nok, men....det kan ikke lade sig gøre, da jeg kun har en knallert45 til at transportere det hele på....og jeg bor minimum 35 km fra den nærmeste kollega, så det måtte blive her eller også aflyses.

I formiddags ringede jeg så til en af mine kvindelige kolleger, og satte hende ind i situationen.....Hendes kommentar var
Jamen, det tager vi da bare som en oplevelse, Esther, så jeg synes ikke du behøver ringe rundt til resten - vi skal nok få det hyggeligt alligevel
....så jeg har ikke ringet til flere, men besluttet, at de nu virkelig får en oplevelse af at være "på landet" *G*
Desuden er de fleste af mine mandlige kolleger vant til at tage på "overlevelses-ture", så de klarer nok at skulle tisse i den fri natur ;o)

Jeg har anskaffet noget "luxus-engangs-service", så jeg i hvert fald ikke har tallerkener, der står bagefter.
12 plastic-vinglas blev det også til, men ellers har jeg nu tænkt mig, at vi bare må bruge løs af de glas jeg har...og så må jeg bare få dem vasket op, lidt ad gangen, i løbet af den kommende uge

Vi kan nemlig ikke klare os med et enkelt glas hver;

Den føromtalte kollega er nemlig en haj til at mixe drinks og jeg har indkøbt både limefrugter, jordbær, piskefløde, citroner, rød sodavand, schweppes lemon+tonic, coca cola samt juice..og heldigvis...en pakke færdige isterninger (skulle bare fryses) - og når jeg både har vodka og gin + hun medbringer tequila, så er der lagt en bund til vældig mange fine drinks :o))

Men, før vi når til drinksene (og 4-5 forskellige slags chips med 2 slags dip + peanuts) skal vi jo spise og menuen bliver mexicansk inspireret:

Guacemole, salsa, tortilla chips, cheddar ost, jalapeños (2 slags), creme fraiche, grønne oliven, kogte ris og små, lune wrap-pandekager.

Dertil to slags kød; kalvekød og kyllingekød i strimler, marineret i "mexicanske krydderier" - og så er der ellers "bland-som-du-vil-have-det".

Jeg håber, det bliver godt :o)

Kan I nu have en god lørdag derude - med eller uden adgang til rindende vand *G* - det vil jeg i hvert fald have :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar