torsdag den 14. december 2006

Berlin - 12.-14.december 2006


12. december
Hotellet lå 5 min. gang fra Alexanderplatz:
Udsigt fra hotelværelset mod Alexanderplatz
...og udsigten den anden vej...
Efter indkvarteringen skulle vi naturligvis på sightseeing i indre by.
Først Museumsøen.
Julemarked ved Operaen
Brandenburger Tor
Der var statsbesøg fra Israel, derfor politiopbuddet.
Mindesmærke ved Brandenburger Tor (Kan ikke lige huske navnet)
Til minde om Murens ofre
 Der Reichstag
...og så gik vi over på hovedbanegården for at tage toget hjem til hotellet.
Om aftenen spiste vi her:

13. december
Det meste af dagen var afsat til fototur rundt i byen.
Friedrichstrasse station
Om aftenen spiste vi på en jødisk restaurant: KADIMA. Det var meget anderledes mad, men det smagte okay :)
Her er det desserten.

14. december
Da vi skulle flyve hjem sidst på eftermiddagen, havde vi dagen fri til shopping. På trods af det var 4. gang jeg var i Berlin, havde jeg aldrig været inde i Kaufhaus des Westens før. Det nåede jeg denne gang og syntes ikke det var noget særligt - men så har jeg da set det.
Julemarked på ALexanderplatz
Breitscheitplatz med julemarked
Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, hvor tårnet bliver kaldt "den hule tand".
Den nye kirke ved siden af kaldes for "Lippenstift und Puderdose"
Siden jeg var i Berlin første gang skal jeg bare herind og have mig en Döner Kebab -
ellers har jeg ikke været i Berlin :)
Forretningen ligger på Budapester Str. skråt overfor Europacentret på Breitscheidplatz.
Ingen Berlinertur uden "Ampelmann" :)
Bahnhof Zoo
Resterne af "Palast der Republik"
Siden jeg havde været i Berlin sidst var dette DDR-museum dukket op.
Det måtte jeg naturligvis se. Det var ganske underholdende og skrevet på to-do-listen
såfremt jeg atter kommer til Berlin med en skoleklasse.
Første gang jeg var i Berlin var der fyldt med disse bemalede bjørne.
Nu er der ikke ret mange tilbage, men jeg fandt da et par stykker.
Inden jeg fik set mig om, var det hurtigt tilbage til hotellet og hente kufferten og så tage ud til
lufthavnen og så var det "Farvel, Berlin".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar